ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

رازهای برنامه ریزی برای ثروتمند شدن چیست؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
برنامه ثروتمند شدن

در این مقاله از مدیرنو؛ به راز ها و نحوه برنامه ریزی برای ثروتمند شدن می‌پردازیم. آیا می دانید برنامه ریزی روزانه ثروتمندان چیست؟ برای این کار هرگز دیر نبوده و راز ثروتمند شدن چیز پیچیده ای نیست. ممکن است در مقاطع مختلف زندگی فکر کنید که دیگر برای پولدار شدن دیر شده است. مثلاً ممکن است بگویید: ” باید در دوران بیست سالگی به فکر پس انداز کردن می‌افتادم، اما حالا خیلی دیر شده است.” اما بدانید می‌توانیم آنچه را می‌خواهیم در زندگی تغییر بدهیم و هرگز برای ثروتمند شدن دیر نیست. همه می‌توانند کسب درآمد کنند. پول درآوردن با سن و سال شما رابطه‌ای ندارد. کافیست توجه خود را روی پولدار شدن متمرکز کنید تا آنچه را که می‌خواهید اتفاق بیوفتد.

برنامه ریزی برای ثروتمند شدن

مسلماً اگر خواهان مقدار بیشتر از حدی که عالم هستی می‌خواهد به شما بدهد، باشید باید کارهای بیشتری انجام دهید. اما وقتی با تمام وجود به این موضوع فکر کنید شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورند که شما به خواسته‌ی خود برسید. اما گاهی تنها توجه خود را به چیزی دادن کفایت نمی‌کند.

بدون توجه به اینکه چه مدت در مسیر ویژه‌ی (فقر، عدم موفقیت، یا هر چیز دیگر) حرکت کرده‌اید نیازی به یک اقدام اساسی و تحول برانگیز ندارید. می‌توانید بدون توجه به این‌که قبلاً تا چه اندازه از مسیر منحرف‌ شده‌اید، به مسیری که می‌خواهید بازگردید. در مقاله کارهایی که افراد موفق هرگز تکرار نمی کنند از مدیرنو؛ در این مورد بیشتر بدانید. چیزی به نام بیش‌ازحد دیر شدن وجود ندارد. خوب است بدانید که هرگز برای سرمایه گذاری کردن دیر نیست و می‌توانید درزمینه‌ها و مقولات مختلف سرمایه گذاری کنید.

راز ثروتمند شدن و کار در این است که هرگز به دیر شدن فکر نکنید. این‌گونه ممکن است به‌آسانی دست از فعالیت بکشید. اگر فکر می‌کنید مانعی پیش روی شما وجود دارد ماننند: سن و سال، جنسیت، نژاد و یا هر چیز دیگر، بدانید که در مسیر شکست حرکت می‌کنید. هیچ‌وقت برای شروع کردن دیر نیست، پس از همین حالا شروع کنید.

راز ثروتمند شدن

پس انداز کردن را به فرزندان خود آموزش بدهید

بهتر است اهمیت پس انداز کردن را با فرزندانتان در میان بگذارید. البته نمی‌گوییم نباید خرج کنیم و آنچه را که داریم پس انداز کنیم. پس انداز چیزی است که باید به‌طور طبیعی به آن توجه نماییم. اگر پولی بیش‌ازحد نیازتان کنار بگذارید، آنچه باقی می‌ماند پس انداز است.

مثلاً 50 درصد از درآمدتان را پس انداز کنید. این روش ساده‌ای برای پس انداز کردن است که همیشه درصدی از حقوقتان را کنار بگذارید. این روش را به فرزندانتان هم آموزش بدهید. بسیاری از ثروتمندان می‌گویند که روش پولدار شدن را از کودکی آموخته‌اند.

بر هنر فروش مسلط شوید

یکی از بزرگ ترین رازهای ثروتمند شدن، فروش است. درست همان‌طور که معامله کردن فعالیتی حیاتی است، فروش هم یک مهارت مهم و اساسی به حساب می‌آید و این دو همیشه یکی نیستند. درواقع یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید بتوانید در زندگی بفروشید تا بر موفقیت خود بیفزایید، خودتان است.

هر کاری که برای موفقیت پولی بکنید، مستلزم فروش است. فروش مهارت‌ها، فروش اقلام، فروش عقاید و… . بدون فروش کردن نمی‌توانید کسب درآمد کنید. هر شخص ثروتمندی این حقیقت مهم را می‌داند.

در برنامه ریزی برای ثروتمند شدن ، باید فروش خود را به گونه ای هدف گذاری کنید که:

  • دیگران برایتان فروش کنند.
  • چیزهایی که تولیدشان بسیار ارزان تمام می‌شود اما فروششان سود قابل ملاحظه‌ای به شما می‌دهد.
  • اشیایی که به 99 درصد خانه‌ها نفوذ می‌کنند.
  • اشیایی که به‌راحتی حمل و نقل و انبار می‌شوند.
  • کالا یا خدمتی برای فروش عرضه کنید که خواهان داشته باشد.

 

بازی “چه می‌شود اگر؟” را بیاموزید

وقتی برنامه ثروتمند شدن را ریختید و تصمیم گرفتید چه مبلغی درآمد داشته باشید و چه مبلغی را به سرمایه گذاری اختصاص دهید، باید سؤالات متعددی از خود بپرسید:

  • “چه می‌شود اگر کسادی دیگری از راه برسد؟”
  • “چه می‌شود اگر قیمت این سهام کاهش یابد؟”
  • “چه می‌شود اگر قیمت طلا تغییر کند؟”
  • “چه می‌شود اگر همه مشتریان من به سراغ فروشندگان دیگر بروند؟”

بازی “چه می‌شود اگر” را همه ما می‌توانیم بازی کنیم. همه ما و همین حالا می‌توانیم بپرسیم “چه می‌شود اگر؟” هرگاه درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب نماییم، تصور کنیم که ممکن است اتفاق غیر منتظره‌ای بیفتد و درآمدمان قطع شود.

 

مثال:

یکی از مثال‌های مناسب، فوتبالیست‌هایی هستند که در دوران بیست سالگی مجبور به بازنشستگی شده‌اند. در یک دقیقه میلیون‌ها دلار درآمد دارند و در دقیقه‌ای بعد به خاطر آسیبی که به قوزک پایشان وارد می‌شود باید برای همیشه دست از بازی بردارند. آنها برای انجام دادن کار دیگری آموزش ندیده‌اند زیرا هرگز به فکرشان هم نرسیده که ممکن است اتفاقی برایشان بیفتد.

وقتی بیش از یک کانال درآمد داشته باشید، وقتی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری کنید، هر نوع اتفاقی که رخ دهد، شما نقش خود را مطمئن و قطعی بازی خواهید کرد.

 

برنامه ریزی روزانه ثروتمندان

باید به‌اندازه کافی کار کنید تا ثروتمند شوید. برنامه ریزی روزانه ثروتمندان اغلب به این گونه است که فعالیتشان را صبح زود شروع می‌کنند و تا پاسی از شب کار می‌کنند. ازخودگذشتگی فراوانی دارند و وقتشان را تلف نمی‌کنند. اگر شما هم برای ثروتمند شدن جدی باشید، باید همانند آنها کار کنید. باید آن‌قدر کار کنید تا ثروتمند شوید و دیگر مجبور نباشید زیاد کار کنید. اما درهرصورت باید کار کردن را شروع کنید.

تا چه اندازه مصمم و متعهد به کار کردن هستید؟ شما حتماً آدم متعهدی هستید. اگر آمادگی آن را داشته باشید که بتوانید ساعت‌های طولانی کار کنید و راه درست را انتخاب کنید، موفق خواهید شد. شاید بلافاصله موفق نشوید و در ابتدا ایده شما مؤثر واقع نشود، اما بالاخره جواب می‌دهد. باید به‌گونه‌ای کار کنید که متفاوت از کارهای قبلتان باشد. طوری کار کنید که انگار رئیسی ندارید، انگار زندگی‌تان وابسته به این کار است. از طرفی باید از کارتان لذت ببرید. اگر نوع کارتان خسته‌کننده باشد، قطعا انجام آن کار را متوقف خواهیدکرد.

حتی اگر ایده مهمی برای کار کردن داشته باشید، حتی اگر پول کافی داشته باشید تنها در صورتی بازدهی خود را به حداکثر می‌رسانید که واقعاً پرتلاش ظاهر شوید و پولتان را عاقلانه سرمایه گذاری کنید . بنابراین راز ثروتمند شدن می تواند در تلاش برای رسیدن به سود و پول و ثروت باشد.

 

کلام آخر

هوشمندانه ترین حرکت برای افزایش ثروت خود و راز ثروتمند شدن در حال حاضر تغییر طرز فکر است! ممکن است اکنون یا شش ماه دیگر ثروتمند نشوید، اما اگر طرز فکر خود را تغییر دهید و استراتژی های مالی اثبات شده ای را اتخاذ کنید که به افراد بی شماری کمک کرده است تا به میلیونر واقعی تبدیل شوند، می توانید ثروتمند شوید.  راز ثروتمند شدن، راه های شگفت انگیز برای ایجاد ثروت و استراتژی هایی را برای ایجاد ثروت سریع و دائمی ارائه می دهد. برای دستیابی به آزادی مالی در آینده نیازی به صرفه جویی نیست. در عوض، باید بر روی انتخاب هوشمندانه بر اساس نیازها و خواسته های شخصی خود تمرکز کنید. البته، نمی‌توانید از خرج کردن مقداری پول اجتناب کنید، اما باید دریابید که چگونه بودجه را کنار بگذارید و برای آینده پس انداز کنید.

 

منبع: کتاب قوانین ثروت , تحرریه مجموعه مدیرنو

کلیدواژه ها: بزرگترین راز ثروتمند شدن, راز ثروتمند شدن , برنامه ریزی برای ثروتمند شدن , برنامه ریزی روزانه ثروتمندان

عضویت
Notify of
2 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
2
0
عاشق نظراتتان هستیمx