ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

سه گام برای اجتناب از تله ها و موانع رسیدن به موفقیت

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
جلوگیری از عوامل و موانع رسیدن به موفقیت و سه گام برای اجتناب از تله ها و موانع موفقیت

در این مقاله از مدیرنو؛ به سه گام برای اجتناب از موانع موفقیت می‌پردازیم و نشان می دهیم که راه های جلوگیری از عوامل و موانع موفقیت چیست. دام ها و تله های موفقیت به مانند زندگی در یک جعبه ی مجازی است، دیواره های آن دیده نمی‌شود اما با قانون های نانوشته در آن حبس شده اید. با شناختن آنها و آگاهی یافتن می‌توانید از این دام ها عبور کنید و به موفقیت خود نزدیکتر شوید. در اینجا به سه عامل بسیار موثر در پیشرفت و موفقیت زندگی اشاره می‌کنیم:

 

سه گام برای اجتناب از تله ها و موانع موفقیت

1. به دنبال سختی ها و چالش ها باشید

راحت طلبی یکی از عوامل و موانع موفقیت است. وقتی که شما راحت باشید رشد نخواهید کرد و ترس درونی تان، شما را از حرکت باز می‌دارد. وقتی که به این صدا گوش کنید، یک انتخاب بیشتر ندارید، اینکه اجازه دهید شما را متوقف کند، یا اینکه می‌توانید به کمک آن خود را به سمت هدفی بهتر و بزرگ تر سوق دهید. زمانیکه به دنبال موقعیت های دشوار بروید، فرصت های جدیدی برای رشد خواهید یافت. به یاد داشته باشید که کنار آمدن با چالش ها یک عادت برای پیشرفت است.

2. برای برنده شدن بازی کنید

اغلب مردم باور دارند برای برنده شدن بازی میکنند. در صورتیکه در واقعیت اینگونه نیست. در واقع آنها این را با بازی کردن برای بازنده نشدن اشتباه می‌گیرند! زمانی که شما به اهداف اولیه ی خود می‌رسید، به آرامش نسبی دست یافته و به دنبل موقعیت های دشوارترحرکت نمی کنید و از رشد و پیشرفت دورخواهید شد.

وقتی که برای برنده شدن بازی کنید، به رشد ادامه خواهید داد و به فراتر از چارچوب های همیشگی تان هل داده شده و مجبور می‌شوید با سختی ها مبارزه کنید و تا زمانیکه به هدف های تعیین شده نرسید، عقب نشینی نمی‌کنید. در واقع زمانیکه تنها به برنده شدن می‌اندیشید، اشتیاق درونی تان شما را به سطح بالاتری هدایت خواهد کرد.

 

3. منتظر نباشید

برای جلوگیری از عوامل و موانع موفقیت و اجتناب از تله های موفقیت منتظر نمانید. گاهی اوقات منتظر ماندن ایده خوبی است. اما اقدام کردن موجب حرکت می‌شود. منتظر “زمان مناسب” نباشید. مناسب ترین زمان همین حالاست. منتظر ماندن فقط یک بهانه است و دشمنی برای رشد محسوب می‌شود. چون اغلب ما بخاطر ترس از موفق نشدن عادت داریم که کارها را به تعویق بیاندازیم. همین حالا تصمیم بگیرید و سخت ترین هدفی که در کسب و کار یا زندگی شخصی با آن مواجه هستید را دنبال کنید.

 

تله ها و موانع موفقیت چه ویژگی هایی دارد؟

شما نمی توانید تله ها و موانع موفقیت را تشخیص دهید مگر اینکه از تله های بالقوه بیرون آگاه باشید. اغلب موانع موفقیت به صورت تله های «پنهان» توصیف می‌شوند، زیرا نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم و زمانیکه به آن تله دچار نشویم نمی توانیم آن را تشخصی دهیم. در ادامه به چهار ویژگی موانع موفقیت می پردازیم:

1- اغوا کننده – تله های موفیقت شما را ناآگاهانه به دام می اندازد.

2- فریبنده – رضایت کوتاه مدت معمولا منجر به دردهای طولانی مدت می شود.

3- چسبنده – مانند ماسه روان، زمانی که در دام تله های موفقیت بیفتید بیرون آمدن از آن دشوار خواهد بود. برای بیرون ماندن از این تله ها نیاز به یک رویکرد غیر متعارف دارد و جدید دارید.

4- محدود کردن – موانع موفقیت شما را از پیشرفت به سمت اهدافتان باز می دارند.

 

تله شغلی

از جمله تله های موفقیت که باید از آن اجتناب کرد تله شغلی است. از رویکردهای مرسوم در این تله این است که می گوید “کاری را که دوست دارید انجام دهید، اینگونه همه چیز درست می شود”. اما شغل موفق دارای چهار بعد است:

  • مالی – آیا من در محل کارم به طور منصفانه حقوق دریافت می کنم؟
  • ایده ها – آیا من در کارم از ایده های خلاقانه استفاده می کنم؟
  • اشتیاق – آیا من با شور و شوق در محل کارم حضور دارم ؟
  • هدف – آیا هدف من در کارم مشخص است و می توانم کمکی کنم؟

این چهار بعد یک شغل موفق و شاد را تشکیل می دهند و به جای یک شغل تکه تکه‌ شده که شاید یک بعد را شامل شود به ما یک «حرفه و شغل کامل» می‌دهند. اغلب ما می بینیم که افراد به شغلی پراکنده رضایت می دهند (که در آن فقط یک یا دو بعد درگیر هستند). ما هرگز نباید به داشتن این نوع شغل ها اکتفا کنیم بلکه حرفه ما باید هر چهار بعد را شامل شود تا بتوانیم از داشتن یک شغل و حرقه کامل و سالم لذت ببریم.

 

کلام آخر

این یک واقعیت است که موانع متعددی برای موفقیت وجود دارد که به عنوان دیواری در مقابل یک فرد بالا می رود و او را از رسیدن به خواسته قلبی باز می دارد. در غیاب ساختار، پشتیبانی، سیستم و رهبری صحیح، سازمان آسیب می بیند.بنابراین با آگاهی و شناخت موانع موفیقت قبل از گرفتار شدن به آنها می توان بر آنها غلبه کرد و در مسیر رشد و توسعه پیشی گرفت.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

منبع: skipprichard , تحرریه مجموعه مدیرنو

کلیدواژه ها: مانع موفقیت, موانع موفقیت, عدم موفقیت, موانع موفقیت چیست, تله های موفقیت

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات