ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه یک تیم موفق بسازیم؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه یک تیم برنده واقعی درست کنیم

در این مقاله از مدیرنو به اینکه چگونه تیم کاری موفق تشکیل دهیم و آن را تقویت کنیم می‌پردازیم. رهبران واقعی رؤیای این را ندارند که از تیم خود بخواهند کاری را انجام دهند که خودشان انجام نمی‌دهند. در غیر این صورت، هر روز افراد شایسته خود را به‌عنوان رهبرانی نشان می‌دهند که نمی‌دانند چگونه یک تیم برنده ایجاد کنند. تیمی که در آن کارکنان احساس کنند با اهداف و اهداف شرکت مرتبط هستند و معتقدند که سازمان جهت روشنی دارد.

بنر میان مقاله منابع انسانی

فرمول مخفی پشت یک تیم برنده

متأسفانه، چیزی به نام دستورالعمل مخفی برای ایجاد یک تیم برنده وجود ندارد. بااین‌حال، برخی از اصول اثبات‌شده وجود دارد که اگر به‌طور مؤثر اجرا شوند، به نظر می‌رسد که جام مقدس توسعه یک فرهنگ تیمی برنده را کشف کرده‌اید. با حالتی از ذهن شروع می‌شود که در آن انتظارات در مورد کمال را رها می‌کنید و یاد می‌گیرید که ایده‌ها را به اشتراک بگذارید. راه‌حل‌ها را در نظر بگیرید و مشکلات را همراه با افرادی که به دنبال راهنمایی شما هستند، حل کنید.

 

چگونه DNA شرکتی را بر اساس اعتماد ایجاد کنیم

وقتی در نیروی کار اعتماد ایجاد می‌کنید، برای اعضای تیم و کسب و کارتان ارزش ایجاد می‌کنید. اصطلاح DNA شرکت اغلب برای توصیف فرهنگ و استراتژی تجاری یک سازمان استفاده می‌شود. ایجاد DNA شرکت شما به شما کمک می‌کند در دنیایی در حال تغییر به اصالت و چابکی دست‌یابید. به‌گونه‌ای تطبیق داده‌شده و تکامل یابد که با رشد کسب و کار شما، خرید مداوم کارمندان را تقویت کند.

 

بنابراین، چگونه می‌توانید تیم برنده درست کنیم که به‌طور پیوسته رشد کند، به هم متصل شود و پیشرفت کند؟

تجربه مرتبط در مقابل انگیزه بالا

سنت حکم می‌کند که تصمیمات استخدام تقریباً منحصراً بر اساس شایستگی و تجربه مرتبط باشد. بله، تیم‌های محل کار امروزی بسیار متنوع‌تر، پویاتر و پراکنده‌تر از تیم‌های گذشته هستند. درحالی‌که در برخی سطوح، بیشتر سازمان‌ها می‌دانند که یافتن نامزدهایی که «فرهنگ مناسب» خوبی دارند، چقدر مهم است. اما بیشتر سازمان‌ها هنوز در مورد چگونگی ایجاد نیروی کاری که نه تنها با نیازهای فعلی همسو باشد، بلکه می‌تواند سازگار و مقیاس‌پذیر باشد، ناامید هستند.

در مورد آن فکر کنید. بیشتر کارآفرینان یک مسیر متعارف برای موفقیت را دنبال نمی‌کنند. بسیاری در تخصص نهایی خود مدرک نمی‌گیرند. و بعضی‌ها اصلاً مدرک نمی‌گیرند. بااین‌حال “فرمول برنده” شخصی آنها چیزیست که آنها را به‌جایی که امروز هستند رساند. آیا ساختن تیمی که به همین روش عمل می‌کند منطقی نیست؟

شرط‌بندی و سرمایه‌گذاری روی افرادی که در بسیاری از موارد، تجربه و مدارک مرتبط را ازدست‌داده‌اند، اما انگیزه بالایی دارند، می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به موفقیت تجاری باشد. دلیلش اینست که وقتی در افرادی که برای شما کار می‌کنند الهام‌بخش می‌شوید و به آنها پاداش می‌دهید، این اشتیاق معمولاً به کارمندان دیگری منتقل می‌شود که با رشد شرکت به تجارت شما می‌پیوندند. به‌عبارت‌دیگر، DNA قوی سازمان شما به نسل بعدی منتقل می‌شود و یک تیم برنده حتی بزرگ‌تر ایجاد می‌کند.

 

ایجاد یک تیم برنده

جلب‌توجه رزومه عالی یک نفر آسان است. شما می‌توانید به‌قدری از سوابق کاری و مهارت‌های یک فرد خیره شوید که علائمی که نشان می‌دهد او یک بازیکن تیمی نیست را کاملاً از دست می‌دهید. لازم به یادآوری است که مهارت‌های سخت را می‌توان آموزش داد، اما نگرش نمی‌تواند. اگر در یک اکوسیستم استارت آپی هستید، می‌خواهید اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که عاشق محیط کاری و فضای ایجادشده در اطراف خود هستند.

در اینجا نحوه ایجاد یک شرکت که در آن تمایل به موفقیت جزء اصلی DNA آنست، توضیح داده‌شده:

  • برای پتانسیل ثبت‌نام کنید. تیم‌های با عملکرد بالا طرز فکر و انگیزه مناسبی برای یادگیری و رشد دارند.
  • با مثال رهبری کنید. هر تیم برنده به‌طور هدفمند هدایت می‌شود. یک رهبر واقعی استانداردها را تعیین می‌کند. او همه از جمله خودشان را برای رسیدن به اهداف سازمانی مسئول می‌داند.
  • باهم رشد کنید. هر عضو تیم باید درگیر بماند و آماده انجام هر کاری برای رسیدن به یک هدف مشترک باشد.
  • ذهنیت برنده را پرورش دهید. تیم‌هایی که تشویق به ریسک می‌شوند به این باور می‌رسند که هر چیزی قابل‌دستیابی است. باید به کارمندان نشان داده شود که چگونه تیم برنده باشند. چگونه برای بهترین‌ها تلاش کنند و هرگز به گذشته نگاه نکنند.
  • کارتیمی می‌تواند باعث به حقیقت پیوستن رؤیا شود. اطمینان حاصل کنید که همه می‌توانند صدای خود را بلند کنند و مشارکت‌هایشان جدی گرفته شود.
  • به‌عنوان یک رهبر، اغلب ضروریست تصمیماتی بگیرید که شاید تیم شما با آنها موافق نباشد. برای حفظ انگیزه افراد، مهم است که دلایل و منطق پشت تصمیم خود را به اشتراک بگذارید. برای شنیدن نظرات دیگران باز بمانید. اگر ایده‌ای را شنیدید که منطقی‌تر است، آن را امتحان کنید.
  • اجازه ندهید «شکست» پیشرفت را از مسیر خارج کند. درحالی‌که تجزیه‌وتحلیل اشتباهات بسیار مهم است، به همان اندازه اهمیت دارد که روی اشتباهات تمرکز نکنید. در عوض، انرژی خود را بگذارید و روی نحوه برنامه‌ریزی برای برنده شدن دفعه بعد تمرکز کنید. چه آن را خوش‌بینی، چه مثبت‌اندیشی یا تظاهر بنامید، مردم اطراف شما سفر را با دیدی مطلوب می‌بینند که شما هم آن را به این شکل ببینید.

مردم دوست دارند بگویند که یک تیم به‌اندازه ضعیف‌ترین عضوش قوی است. شایان‌ذکر است که شاید یک تیم به‌اندازه رهبرش قوی باشد. زیرا آنها هستند که DNA برنده خود را منتقل می‌کنند.

پینوشت:

تیم ها برای بهبود عملکرد خود نیاز به آموزش دارند. آموزش تیم باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام بگیرد. پیشنهاد می کنیم در این رابطه به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه کنید.

منبع: forbes

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟