ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

بهترین روش های اجرای آموزش کارکنان کدامند؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
جایگاه بهترین و انواع روش های آموزش کارکنان

در این مقاله از مدیرنو؛ به جایگاه آموزش کارکنان و انواع روش های آموزش کارکنان می‌پردازیم. این روش‌ها بهترین روش های آموزش کارکنان هستند. در ادامه به 7 روش آموزش کارکنان به‌طور مؤثر می‌پردازیم.

هنگامی‌که یک کارمند باکیفیت پیدا کردید، فرآیند استخدام کاملاً تمام نشده. مرحله مهمی که مدیران و سرپرستان استخدام باید در نظر داشته باشند، فرآیند معرفی کارمند تازه استخدام شده به سازمان است که اغلب شامل برخی آموزش‌ها می‌شود. با صرف زمان برای آموزش کافی تیم خود، می‌توانید نرخ جابجایی و رفتن کارکنان را کاهش دهید و بهره وری را بهبود بخشید. در این مقاله، اهمیت آموزش را توضیح می‌دهیم و انواع بهترین روش های آموزش کارکنان را ارائه خواهیم داد.

برای آموزش کارکنان سازمان خود تجربه کافی ندارید؟

اگر برای آموزش کارکنان خود تجربه و دانش کافی ندارید، به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید.

 

جایگاه آموزش کارکنان

آیا می دانید چرا ایجاد یک فرآیند آموزشی کامل برای کارکنان مهم است؟ دلایل زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه آموزش کارکنان است. دلایل زیر جایگاه آموزش کارکنان را به ما نشان می‌دهند:

 

رضایت کارکنان

زمانی که کارکنان احساس می‌کنند آماده هستند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، در محل کار احساس شادی بیشتری می‌کنند. آموزش صحیح همچنین به آنها احساس حمایت می‌دهد که می‌تواند منجر به افزایش رضایت شغلی شود.

 

نوآوری بیشتر

شروع خوب کار برای کارکنان جدید می‌تواند به آنها کمک کند تا در ادامه بر کار خود متمرکز بمانند. درک قوی از اهداف شرکت می‌تواند منجر به نوآوری بیشتری شود. آموزش مداوم می‌تواند مهارت‌هایی را که ممکن است برای مسئولیت‌های جدید به آن‌ها نیاز داشته باشند، فراهم کند.

 

بهره وری بالاتر

وقتی کارکنان بدانند که از آنها چه انتظاری وجود دارد، می‌توانند بدون صبر کردن برای مشخص شدن جهت، وظایف و کارهای خود را شروع کنند. آنها می‌توانند به تیم خود برای رسیدن به اهداف شرکت کمک کنند.

 

کارایی بیشتر

آموزش به افراد جدید کمک می‌کند به‌جای اینکه حدس بزنند چگونه کارشان را انجام دهند، کار خودشان را به‌درستی انجام دهند. اشتباهات کمتر منجر به کارایی بیشتر شرکت می‌شود.

چگونه میزان کارایی کارکنان خودم را ارزیابی کنم؟

با استفاده از سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان، می توانید میزان کارایی افراد را بررسی و بهبود ببخشید.

 

بهبود شهرت

کارمندانی که از کارفرمای خود احساس رضایت می‌کنند، ممکن است این اطلاعات را به دیگرانی که به دنبال شغل هستند، منتقل کنند. این می‌تواند مجموعه استعدادهای شمارا افزایش دهد و به شرکت شما شهرت مثبت دهد.

 

جابجایی کمتر کارکنان

وقتی برای کارکنان خود وقت می‌گذارید، احتمال بیشتری دارد که در شرکت بمانند. فرآیند مناسب برای معرفی کارمند تازه استخدام شده به سازمان می‌تواند باعث شود که آنها احساس خوش‌آمد گویی کنند. برای کاهش جابجایی کارکنان بخوانید.

 

شرایط سازگار

با داشتن یک فرآیند آموزشی سازماندهی‌شده، می‌تواند اطمینان حاصل کنید که هر کارمند هنگام شروع کار با شرکت اطلاعات مشابهی را دریافت می‌کند. وقتی همه از خط‌مشی‌ها و رویه‌های شرکت مطلع هستند، سردرگمی کمتری وجود دارد و گردش کار شما می‌تواند هموارتر انجام شود.

 

افزایش تعهد

کارکنانی که شرح شغل خود را می‌دانند، می‌توانند عادات کاری خوبی ایجاد کنند. دادن فرصت به آنها برای یادگیری نقش و مسئولیت‌های خود، سبب می‌شود آنها روی کار خود حساب کرده و وقت بگذارند.

 

رشد مدیر و رهبر آینده

با دادن منابع لازم به کارمندان از همان ابتدا، می‌توانید به آنها کمک کنید تا برای دستیابی به فرصت‌های رهبری اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشند. به‌ویژه این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که بر رشد قریحه رهبری تمرکز کنید.

 

بهترین روش های آموزش کارکنان

7 روش مؤثر برای آموزش کارکنان

در اینجا چند مورد از بهترین روش هایی که می‌توانید به‌طور مؤثر کارکنان خود را آموزش دهید، ذکر می‌کنیم:

 

روی مهارت‌های سخت و نرم تمرکز کنید

در کنار تمرکز بر مهارت‌های فنی، مانند یادگیری برنامه‌ها یا نرم افزار، تمرکز بر توسعه مهارت‌های نرم اعضای تیم شما نیز مهم است. اینها مهارت‌هایی هستند که به آنها کمک می‌کند با دیگران خوب کار کنند. راه‌هایی برای تشویق تفکر خلاق، حل مسئله، ارتباطات و مهارت‌های مدیریت تعارض پیدا کنید. با تمرکز بر مهارت‌های سخت و نرم، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا به یک کارمند با کیفیت و همه‌فن‌حریف تبدیل شوند.

 

شخصی سازی و سفارشی کنید

اگرچه هر کارمندی باید خط‌مشی‌های شرکت را بیاموزد، ممکن است بخواهید بقیه آموزش‌های او را شخصی‌سازی و سفارشی کنید. هنگامی‌که یک کارمند جدید در حال ورود است، از آنها در مورد سبک یادگیری ترجیحی‌شان بپرسید. ممکن است متوجه شوید که برخی از کارمندان ترجیح می‌دهند دستورالعمل‌ها را به‌تنهایی بخوانند. درحالی‌که برخی دیگر از طریق پرزنت شدن بهتر یاد می‌گیرند. با سفارشی کردن آموزش‌ها با سبک یادگیری کارکنان، اطلاعات جدید را می‌توان به‌طور موثرتری با آنها به اشتراک گذاشت.

 

از چندین پلتفرم استفاده کنید

ارائه آموزش از طریق پلتفرم‌های متعدد می‌تواند تجربه جذاب‌تری ایجاد کند. یادگیری حضوری را با ویدیوهای آنلاین، کتابچه راهنمای آموزشی، پروژه‌های واقعی و هر روش دیگری برای آموزش به کارمندان ترکیب کنید. با داشتن راه‌های متعدد برای یادگیری، آنها واقعاً می‌توانند مطالب را بفهمند و روی مهارت‌های خود کار کنند. همچنین ارائه منابع دیجیتالی که کارمند در صورت نیاز به کمک بتواند به آنها مراجعه کند نیز مفید است. ایجاد یک راهنمای جامع برای “چگونگی انجام کارها” روشی عالی برای تشویق یادگیری افراد به‌صورت خودآموز است.

 

از کارمندان بخواهید یکدیگر را آموزش دهند

ممکن است شما مسئول فرآیند ورود اولیه باشید، اما می‌توانید از دیگر اعضای باتجربه تیم خود بخواهید که برخی از آموزش‌ها را انجام دهند. اینها کارمندانی هستند که برای آموزش به دیگران به آنها اعتماد دارید. این امر به‌ویژه در صورتی مفید هست که آنها قصد داشته باشند با فردی که جدیداً استخدام شده، کار کنند. مشخص کنید که کارمند جدید هر سؤالی که دارد می‌تواند از این کارمند بپرسد. همچنین ارائه برخی از آموزش‌ها به‌وسیله همسالان، می‌تواند تجربه راحت‌تری را برای شما رقم بزند.

 

آموزش متقابل را امتحان کنید

بسته به محل کار شما، ممکن است آموزش متقابل یک کارمند در بخش‌های مختلف مفید باشد. اگر کارمندی مریض شود یا برای مدت طولانی به مرخصی برود، داشتن کارمند دیگری که بتواند چندین شغل را انجام دهد، می‌تواند مفید باشد. هنگام تمرین متقابل، مهارت‌هایی را انتخاب کنید که ممکن است بین دو موقعیت همپوشانی داشته باشند. این امر ممکن است به کارکنان شما کمک کند تا در شغل اصلی خود مهارت بیشتری پیدا کنند.

 

به کارکنان در تعیین اهداف کمک کنید

قبل از شروع آموزش، از کارمندان خود بخواهید اهداف آموزشی را برای خود تعیین کنند. به آنها اطلاع دهید که دوست دارید پیشرفت آنها در پایان جلسه آموزشی چگونه باشد. به آن‌ها کمک کنید راه‌هایی برای اندازه‌گیری پیشرفت خود بیابند و روی دستیابی به این اهداف متمرکز بمانند. می‌توانید انگیزه‌ای مانند یک ناهار یا کارت هدیه رایگان به آنها برای کار سختشان پاداش دهید.

 

ارائه آموزش مداوم

پس از آموزش یک کارمند جدید، آموزش دادن به آنها باید در طول دوران کارمندی‌شان ادامه یابد. آموزش مداوم راهی برای تقویت بیشتر و رشد حرفه‌ای تیم شماست. فرصت‌هایی مانند کارگاه‌ها، سمینارها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، اشتراک در کلاس‌های آنلاین و جلسات انفرادی همگی راه‌های مفیدی برای ادامه یادگیری هستند. این که از کارکنان بپرسید که چه نوع آموزش دنباله داری را می‌خواهند امتحان کنند، نیز راهی عالی برای نشان دادن ارزش قائل شدن برای پیشرفت آنهاست.

در این مقاله از مدیرنو سعی کردیم انواع بهترین روش های آموزش کارکنان را به شما ارائه دهیم. از اینکه با ما در این مقاله همراه بودید متشکریم.

 

به دلیل اهمیت و جایگاه آموزش کارکنان ما در این مقاله به ذکر بهترین روش های آموزش کارکنان پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرماییدبا ما در ارتباط باشید.

 

منبع: indeed

کلیدواژه ها: انواع آموزش کارکنان – انواع روش های آموزش کارکنان – روش های آموزش کارکنان – بهترین روش آموزش کارکنان – جایگاه آموزش کارکنان – اهمیت آموزش کارکنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *