ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

انجام مصاحبه دوم چه مزایایی دارد؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
انجام مصاحبه دوم چه مزایایی دارد؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به مزایای انجام مصاحبه دوم چه مزایایی دارد می‌پردازیم. آیا مصاحبه دوم برای کارمندانی که قصد استخدامشان را دارید، ترتیب داده‌اید؟ اگر جوابتان منفیست بهتر است این کار را امتحان کنید. هنگام استخدام افراد باید کاملاً آنها را بشناسید چون ممکن است همکاری شما با آنها تا چندین سال ادامه داشته باشد و همچنین آنها در شکست یا موفقیت کسب و کارتان نقشی اساسی دارند. در اولین مصاحبه با متقاضیان، شما اطلاعات اصلی و  عمومی آن‌ها را به‌دست می‌آورید و  مصاحبه  دوم با افراد به شما کمک می‌کند در مورد آنها اطلاعات بیشتری به‌دست آورده و صلاحیتشان را ارزیابی کنید.

بنر میان مقاله منابع انسانی

چرا مصاحبه دوم انجام شود؟

کارفرمایان مصاحبه دوم را با افراد انجام می‌دهند تا به جزئیات بیشتری درباره فرد دست پیدا کنند. تا اطمینان یابند که همه کارمندان می‌توانند با فرد تازه‌وارد به خوبی همکاری کنند. متقاضیانی که برای مصاحبه مجدد انتخاب می‌کنید، بهترین گزینه‌های موجود هستند و باید بین آن‌ها بهترین فرد را که شایسته پست موردنظر است و با فرهنگ شرکتتان همخوانی دارد را برگزینید.

 

در این مقاله  به چند نمونه از مزایای مصاحبه دوم در استخدام می‌پردازیم.

مزیت اول:

شما به‌عنوان مسئول استخدام، نظر مثبتی از توانایی‌ها و تناسب فرد موردنظر دارید، چون یک بار با او مصاحبه انجام داده‌اید. در این مرحله باید نظر اولیه‌تان نسبت به کاندیدا تأیید شود تا شغل موردنظر را به او بسپارید.

 

مزیت دوم:

در این مرحله امکان دارد شما افرادی را به گروه مصاحبه اضافه کنید. مصاحبه اول فرد با مدیر منابع انسانی ملاقات داشته است. در مصاحبه مجدد امکان دارد همکاران دیگری هم در جلسه مصاحبه حضورداشته باشند. شما از کارمندان دیگر می‌خواهید که صلاحیت و تعامل با کاندیدا را بررسی کند. این فکر خوبی است چون کارمندانتان تلاش می‌کنند که بهترین فرد را انتخاب کنند و در موفقیت کارمند جدید سهیم می‌شوند.

بیش از هر چیز دیگر، استخدام صحیح افراد سرنوشت کاری شمارا تعیین می‌کند. بهترین‌ها را انتخاب کنید که تحت نظارت و افکار شما قرار می‌گیرند و ب هدف‌هایتان جامه عمل می‌پوشانند. مقاله ” 7 سؤال مصاحبه برای استخدام برترین‌ها ” به نکات مهمی در این زمینه اشاره می‌کند.

 

مزیت سوم:

این نوع مصاحبه می‌تواند یک نصف روز یا روز کامل کاری باشد. در طول این مدت تیمتان متوجه می‌شوند که فرد موردنظر ویژگی‌هایی که در مصاحبه اولیه نشان داده، دارا است یا خیر. افراد می‌توانند تصویر واقعی‌شان را برای چند ساعت پنهان کنند اما در طول یک روز کامل نمی‌توانند نقش بازی کنند. در طول این نوع مصاحبه شما رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی متقاضی را کشف می‌کنید.

 

مزیت چهارم:

هنگام مصاحبه، کاندیدای شما می‌تواند ایده‌هایش را درباره شغل موردنظر بیان کند. همچنین او ارتباطی بین مهارت‌ها و تجربه‌اش و نیازهای پست پیشنهادی برقرار می‌کند. در این مصاحبه او می‌تواند بهتر به سؤالات شما پاسخ دهد.

 

مزیت پنج:

به سؤالات فرد پاسخ دهید. این مصاحبه فرصت بسیار مناسبی است که او در مورد کسب و کار شما اطلاعات بیشتری به‌دست آورده و توانایی‌اش برای کار کردن با شمارا بسنجد. او در این مرحله سوالاتی با جزئیات بیشتر پرسیده و در پی یافتن انتظارات شماست. سؤالات او را به‌طور دقیق پاسخ دهید تا هر دو نفر در مورد انتخابتان اطمینان پیدا کنید.

 

مزیت ششم:

در این مصاحبه می‌توانید از متقاضی یک تست عملی بگیرید تا میزان خلاقیت، نظم و دقت، تجربه و موارد دیگر را دریابید. مثلاً کاندیدای بخش خدمات مشتری می‌تواند به‌طور آزمایشی به چند تلفن مشتری پاسخ دهد.

 

مزیت هفتم:

از این نوع مصاحبه می‌توانید برای نشان دادن اعتبار کسب و کار و برندتان استفاده کنید. به متقاضیان جدید نشان دهید که کار کردن با شما چگونه است و اجازه دهید کارمندانتان برای فرد تازه‌وارد داستان سرایی کنند و از محیط کاری مجموعه، چالش‌ها و انتظارات صحبت کنند. مصاحبه مجدد به شما اطلاعات لازم درباره فرد موردنظر را می‌دهد و می‌توانید با او تعامل داشته باشید. قطعاً با انجام این مصاحبه و در نظر گرفتن تمام جوانب بهترین استخدام را خواهید داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مصاحبه سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: dotdashmeredith

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟