ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

عوامل کلیدی و راه های موفقیت کسب و کار چیست؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
راه های اصول و روش های موفقیت در کسب و کار چیست ؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به اصول موفقیت در کسب و کار می‌پردازیم. روش ها و راه های موفقیت در کسب و کار چیست ؟ چگونه در کسب و کار موفق شویم و درآمد بیشتر کسب کنیم؟ یکی از رؤیاها و آرزوهای مدیر هر کسب و کار این است که یک کسب و کار عالی و موفق داشته باشد. به‌طوری‌که بتواند شعبه‌های زیادی تأسیس نموده و درآمد خوبی از این راه به‌دست آورد. مشتریان برای محصول او صف‌کشیده و هرگز دغدغه فروش و نداشتن مشتری را نداشته باشد.

بنر میان مقاله منابع انسانی

اصول موفقیت در کسب و کار چیست؟

موفقیت یک واژه کاملا نسبی است و برای هر فردی و یا هر کسب‌وکاری میتواند معنای بسیار متفاوتی داشته باشد.

لذا در حالت کلی میتوانیم زمانی کسب و کاری را موفق قلمداد کرد که به خروجی مطلوب خودش دست پیدا کرده باشد. در این مقاله هم سعی داریم تا به شما اصول و راه های موفقیت در کسب و کار را آموزش دهیم تا بتوانید مسیر مورد نظر کسب و کارتان را به خوبی طی نمایید.

رسیدن به یک کسب و کار عالی مستلزم 5 شناخت است:

  1. شناخت خود
  2. شناخت محصول
  3. شناخت مشتری
  4. شناخت بازار
  5. شناخت رقبا

 

1- شناخت خود

صاحب کسب و کار مثل کاپیتان یک کشتی است. می‌تواند کشتی را به مقصد برساند و یا غرق کند.

مسئول اصلی رسیدن به مقصد یا غرق شدن کشتی بر عهده کاپیتان است. مسئول اصلی موفقیت یا شکست هر کسب‌وکاری هم برعهده‌ صاحب کسب‌وکار است. پس قبل از اینکه بخواهید به راه های موفقیت در کسب و کار برسید، باید ابتدا خود را مورد آنالیز و بررسی قرار دهید.

نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی، قوت‌ها را تقویت و ضعف‌ها را بهبود بخشید. باید بدانید هرگز کسب و کاری بزرگ‌تر از صاحبش، بزرگ‌تر از علم صاحبش و بزرگ‌تر از مهارت و تفکر صاحبش نمی‌شود. شما زمانی بزرگ می‌شوید که مرتب روی خود سرمایه‌گذاری کنید. آموزش ببینید و مطالعه کنید. برای اینکار میتوانید از دوره های آموزش مدیران استفاده کنید.

(اگر نیاز دارید تا به وسعت تفکراتتان پی ببرید، میتوانید از مشاوره کسب و کار کمک بگیرید.)

راه های اصول و روش های موفقیت در کسب و کار چیست ؟

هرچه بیشتر آموزش ببینید بیشتر می‌دانید. هرچه بیشتر بدانید سریع‌تر موفق می‌شوید.

2- شناخت محصول

خوب است بدانید که شناخت محصول نه تنها یکی از عوامل موفقیت کسب‌وکار است بلکه یکی از رموز موفقیت در فروش نیز میباشد.

زیرا که مشتری امروز دوست دارد از افرادی خرید کند که در زمینه کاری خود متخصص باشند. شما زمانی به تخصص می‌رسید که کاملاً در مورد محصولی که عرضه می‌کنید آگاهی و اطلاعات کامل داشته باشید.

از کلیه نکات و زیروبم محصول مثل نکات اصلی، نکات فرعی، شرکت سازنده، روش‌های نگهداری و تعمیرات، مراکز خدمات پس از فروش، قطعات یدکی و… باخبر باشید. تسلط کافی پیدا کنید و بدانید این محصول قرار هست چه سود و منفعتی به مشتری برساند. محصول قرار هست چه گره‌ای از کار مشتری باز کند. تا چنان بااقتدار و اطمینان محصول را به مشتری معرفی کنید که شوق خرید در مشتری ایجاد شود.

 

3- شناخت مشتری

شناخت مشتری هم همانند مورد قبلی از مراحل مهم قبل از فروش محسوب میشود. برای اینکه با استفاده از شناخت مشتری به موفقیت برسید، لازم است تا پاسخی برای سوالات زیر داشته باشید:

  • اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • از چه جنسیتی هستند؟
  • چند سالشان هست؟
  • بیشتر کجاها حضور دارند؟
  • تفریحات و علاقه‌های آنها چه چیزی هست؟
  • چه نیاز و خواسته‌ای دارند؟

هرچه در مرحله شناخت مشتری اطلاعات کامل‌تری از مشتری به‌دست آورید، راحت‌تر می‌توانید آنها را پیداکرده و جذب مشتری بیشتری داشته باشید و با توجه به شناخت بدست آمده، بعد از جذب هم به‌راحتی می‌توانید روابطی پایدار و طولانی‌مدت با آنها برقرار کنید.

پیشنهاد مطالعه :

4- شناخت بازار

شناخت بازار یعنی بازار را به خوبی لمس کنید. بو کنید و ببینید بازار به چه سمتی حرکت می‌کند.

پیش‌بینی مشاوران در مورد این بازار چیست. قرار هست در آینده چه اتفاقاتی در این بازار بیفتد. باید چه آمادگی‌هایی و چه استراتژی‌هایی برای مقابله با آن داشته باشید. چه تهدید و فرصت‌هایی امکان دارد به وجود بیاید و چگونه با این تهدیدها و فرصت‌ها روبه‌رو شوید تا بیشترین نفع را ببرید.

5- شناخت رقبا

باید شناسایی کنید رقبای شما چه کسانی هستند و در کجاها حضور دارند.

چقدر از سهم بازار را گرفته‌اند، چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و چه خدماتی را ارائه نمی‌دهند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با ابتکار و خلاقیت‌های بیشتری کمپین‌های بازاریابی رقبا را خنثی کنید، قیمت‌های رقابتی بهتری ایجاد کنید و استراتژی بازاریابی بهتری تدوین نمایید. مورد بعدی در شناخت رقبا اینست که خدماتی را به مشتریان ارائه دهید که رقبای شما ارائه نمی‌دهند تا از این طریق یک وجه تمایز نسبت به رقبای خود داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه :

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: راه های موفقیت در کسب و کار , اصول و روش های موفقیت در کسب و کار چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *