ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

سایت ها و نرم افزار های کاربردی مدیریت کسب و کار

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
16 نرم افزار و اپلیکیشن و سایت کاربردی آنلاین برای مدیریت کسب و کار کارآفرین ها و نرمافزار های مدیریتی کسب و کار

در این مقاله از مدیرنو؛ به معرفی سایت ها و نرم افزار های سیستم سازی کسب و کار می‌پردازیم. 16 سایت و نرم افزار کاربردی آنلاین برای مدیریت کسب و کار کارآفرین ها را ذکر خواهیم کرد. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که کارآفرین‌ها با آن مواجه می‌شوند، رسیدگی به همه امور در کسب و کارشان است. اگر شما هم جزء کارآفرین‌ها هستید باید به ایمیل‌ها پاسخ دهید، مطمئن باشید وب سایتتان به‌درستی کار می‌کند، پروژه‌هایتان را ساماندهی کنید، با شبکه و تیم خود در ارتباط باشید و از درگیری در شبکه‌های اجتماعی و ابزارهایی که کارایی شما را کاهش می‌دهد، اجتناب کنید.

علاوه بر اینکه اینترنت می‌تواند موجب به تعویق انداختن کارها شود. همچنین می‌تواند راهکارهایی برای حل مسائل کارآفرین‌های پرمشغله معرفی کند: خدمات و  ابزارهای بسیاری برای ساماندهی زندگی شخصی و کاری خلق‌شده‌اند تا بتوانید تنها بر کارهای مهم در کسب و کارتان تمرکزکنید.

نرم افزار های سیستم سازی کسب و کار توسط افرادی خلق‌ شده که می‌دانستند داشتن لیست کارهایی که هیچ‌گاه تمام نخواهند شد می تواند به چه معضل‌هایی برای کارآفرین‌ها تبدیل شوند. بسیاری از نرم افزار های سیستم سازی کسب و کار به‌طور رایگان قابل‌استفاده هستند پس دلیلی وجود ندارد که آنها را امتحان نکنید.

دوره آموزشی

ابزارها و نرم افزار های کاربردی سیستم سازی کسب و کار

16 نرم افزار و اپلیکیشن و سایت کاربردی آنلاین مدیریت کسب و کار کارآفرین ها

Trello .1

یکی از سایت ها و ابزار های سیستم سازی کسب و کار ترللو می باشد. Trello یک ابزار رایگان مدیریت پروژه و کسب و کار بوده که به شما کمک می‌کند کارهای خود را سازماندهی نمایید. این نرم افزار بخش هایی دارد که بر روی آن می‌توانید لیستی ایجاد کرده و در آن لیست کارت‌هایی قرار دهید. وقتی یک کارت را باز می‌کنید می‌توانید بر روی آن کامنت گذاشته، فایلی آپلودکرده، چک‌لیست اضافه کرده و کارهای بسیار دیگری انجام دهید.

این ابزار چندکاره بوده و می‌تواند در انواع کارها مورداستفاده قرار گیرد: سازماندهی یک پروژه خاص، نوشتن یک کتاب الکترونیکی، راه‌اندازی دوره آموزشی از طریق ایمیل و غیره. این برنامه به خوبی کمک می‌کند تا از بالا بر پروژه خود تسلط داشته و ابزار مناسبی برای کارآفرین‌ها محسوب می‌شود.

 

2. Google Docs

یکی دیگر از سایت ها و ابزارهای سیستم سازی کسب و کار که می توانید از آن استفاده کنید گوگل داک می باشد. Google Docs برای کسانی که می‌خواهند همزمان بر روی یک فایل کار کنند یک ابزار ضروریست. هر شخص می‌تواند از پشت سیستم خود متن آن را تغییر دهد، محتوا را ویرایش کرده و برای دیگران یادداشت بگذارد. همچنین می‌توانند ببینند چه افراد دیگری در حال کار کردن بر روی آن فایل بوده و با آنها گفتگو کنند. این یک ابزار خوب برای تیم‌های کاری و کارآفرین‌ها می‌باشد. همچنین این ابزار یک کمک بزرگ به افرادیست که درباره کار در حال انجام خود فایل‌های پراکنده داشته و موجب سردرگمی آنها می شود.

 

3. Asana

Asana ابزار نهایی برای مدیریت مؤثرتر پروژه بوده و با استفاده از پروژه‌ها، کارها، مکالمات و داشبوردها کار می‌کند. انجام کار تیمی هیچ‌گاه آسان‌تر از این نخواهد شد. شما می‌توانید مکالمات را به‌کارهای مورد اقدام تبدیل نموده، بر روی فعالیت‌های دیگران کامنت گذاشته و در هر لحظه ببینید چه‌کاری انجام‌ شده است. تمام این اقدامات بدون نیاز به جلسات حضوری انجام‌ شده و موجب صرفه‌جویی در انجام امور می‌شوند.

 

4. Dropbox

از جمله ابزار های سیستم سازی کسب و کار می توان به Dropbox اشاره کرد که ابزار مناسب دیگری برای کارآفرین‌ها به جهت ذخیره‌سازی و پشتیبان گیری از فایل‌ها و اسناد می‌باشد. برنامه‌های بسیاری برای آموزش استفاده از آن وجود دارد. از طریق Dropbox شما می‌توانید از هر مکانی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

 

Slack .5

Slack یک برنامه چت زیبا و ابزار فوق‌العاده‌ای برای تیم‌ها و گروه‌های کاری می‌باشد که می توان از آن به عنوان ابزار سیستم سازی کسب و کار استفاده کرد. طراحی ساده، آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده. با اینکه ابزار نسبتاً جدیدی است اما در بین کارآفرین‌ها بسیار مشهور شده. شما می‌توانید در این نرم افزار کانال‌های مختلفی از موضوعات ایجادکرده یا چت خصوصی داشته باشید.از طرفی می توانید فایل‌های خود را به اشتراک گذاشته، به‌راحتی پیام‌ها، اعلان‌ها و فایل‌های آرشیو شده را جستجو کنید. همه‌چیز به‌طور خودکار در تمام سیستم‌های شما یکسان‌سازی شده و می‌توانید آن را به برنامه‌های دیگری مثل اسکایپ یا وردپرس متصل کنید. با استفاده از Slack، ایده‌های خود را به اشتراک گذاشته و از پرسش، پیشنهاد و تجربه دیگران الهام بگیرید.

 

6. Momentum

از دیگر نرم افزار های مدیریت و سیستم سازی کسب و کار می توان به Momentum اشاره کرد. Momentum برنامه‌ایست که صفحه پیش‌فرض مرورگر شما را تغییر داده تا به شما الهام بخشیده و تمرکزتان را در طول روز حفظ نماید. وقتی مرورگر را باز می‌کنید Momentum با یک تصویر الهام‌بخش و یک جمله به شما با نام خودتان خوشامد می‌گوید.

اگر هر روز کاری را برای انجام شدن دارید، این ابزار برای شما بسیار مفید واقع می‌شود. هرروز صبح مشخص می‌کنید تمرکز آن روز شما روی چیست. همین طور برای باقی روز اگر هربار صفحه‌ی جدیدی در مرورگر باز کنید آن را به شما یادآوری میکند. این کار باعث می‌شود کمتر وقت خود را تلف‌ کرده و به برنامه روزانه خود دست‌ یابید.

 

7. Spotify

گوش کردن به موسیقی می‌تواند در حفظ تمرکز و کارایی مؤثر باشد. اثرگذاری موسیقی در افراد مختلف متفاوت هست. اما به نظر می‌رسد اغلب افراد در زمان گوش کردن به موسیقی بهتر عمل می‌کنند.

Spotify مکان خوبیست که در آن می‌توانید در هرلحظه موزیک مناسب خود را پیدا کنید. از طرفی می‌توانید موزیک خود را انتخاب کرده و یا اجازه دهید Spotify شما را سورپرایز کند. ببینید کدام موزیک تمرکز و هشیاری شما را بالا نگه می‌دارد.

 

8. Minute Workout

Minute Workout برنامه‌ایست که بر حفظ تمرکز و تناسب‌اندام با تمرینات ورزشی کوتاه‌ مدت کمک میکند. هر تمرین شامل 12 بخش 30 ثانیه‌ای همراه با استراحت‌های 10 ثانیه‌ایست. تنها چیزی که نیاز دارید یک صندلی و دیوار است. بنابراین این نرم افزار می تواند بهترین برنامه ورزشی در محل کارتان باشد.

اگر به دنبال یک ایده جدید هستید، انجام یک تمرین ورزشی کوتاه میتواند واقعاً مؤثر باشد. ورزش کردن آدرنالین را به جریان انداخته و ایده‌های خارق‌العاده‌ای به شما الهام می‌نماید.

 

9.Boomerang

شما می‌توانید به‌طور موقت پیام‌ها را از اینباکس ایمیل خود حذف کرده تا بعداً به شما یادآوری شود. این کار به شما کمک میکند تا بدون ایجاد اختلال توسط سایر کارهای موجود در لیست، بر کار فعلی‌تان تمرکزکنید. Boomerang ایمیل‌ها را آرشیو نموده و در زمان تعیین‌شده توسط شما، آنها را به اینباکس برمی‌گرداند. این قابلیت برای کارفرماهایی که مشغله زیادی دارند و اینباکس ایملیشان همیشه پر و شلوغ است، می تواند باعث تمایز این برنامه از سایر نرم افزار های مدیریت و سیستم سازی کسب و کار شود.

همچنین با استفاده از این برنامه میتوانید ایمیل خود را نوشته و با مشخص کردن زمان، آن را در آینده ارسال کنید. علاوه بر این اگر کسی پاسخ شما را ندهد یادآوری می‌نماید. قبل از اینکه اینباکس شما به یک وضعیت نابسامان غیرقابل‌کنترل درآید، کنترل آن را به‌دست گیرید.

 

10.Voila Norbert

جستجو برای ایمیل یک فرد در وب سایت شرکت می تواند کار بسیار خسته‌کننده و زمان بری باشد به ویژه برای شرکت های بزرگ که تعداد ایمیل های دریافتی زیادی دارند. Voila Norbert ایمیل‌های مناسب را پیدا میکند، حتی اگر صریحاً در وب سایت شرکت مشخص نباشند. شما فقط باید اسم فرد مخاطب، شرکت و دامنه آنها را بدانید.

 

11. Sidekick

Sidekick افزونه‌ای برای ایمیل است که به شما می‌گوید ایمیل ارسالی شما باز شده یا خیر. زمان، تعداد دفعات و مکانی که از آنجا ایمیل را بازکرده‌اند مشخص می‌شود. این ابزار زمانی که کمپین بازاریابی و یا خبرنامه‌ای طراحی کرده‌اید میتواند بسیار مؤثر واقع شود. بنابراین می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت و سیستم سازی کسب و کار، رفتار مشتریان را بررسی نموده و از آنها بیاموزید.

 

12. 99Designs

99Designs ابزار مناسبی برای پیدا کردن لوگو یا لندینگ پیج موردعلاقه شما می‌باشد.

فرایند کار این برنامه آسان است: طرح را به‌طور مختصر مشخص می‌کنید، یک پکیج خریده و چالشی به راه خواهید انداخت. طراحان از اقصی نقاط جهان ثبت‌نام می‌کنند، 1 یا 2 طرح زده و برای شما ارسال می‌کنند. بعد از دریافت نتایج می‌توانید بهترین طرح و برنده را انتخاب کنید.

 

13. Canva

Canva یک پلتفرم طراحی گرافیک آنلاین میباشد. در اینجا شما طراحان را نمی‌بینید بلکه خودتان یک طراح خواهید بود.

یک ابزار طراحی آسان است که مجموعه‌ای بیش از 1 میلیون عکس، گرافیک و فونت داشته که میتوانید از بین آنها بهترین را انتخاب نمایید. طیف وسیعی از ابزارهای رایگان را در دسترس قرار می‌دهد. از اینفوگرافی گرفته تا جلد کتاب، هرچیزی را میتوانید ایجادکنید. بنابراین می توانید از این نرم افزار در بخش طراحی سیستم سازی کسب و کارتان از آن استفاده کنید.

 

Fiverr .14

Fiverr یک بازار مؤثر و ارزان میباشد. (هرچیزی با نرخ 5 دلار آغاز می‌شود). طراح گرافیک، مترجم، سئو کار، طراحی کارت تجاری و هرچیز دیگری که در تجارت خود به آن نیاز دارید در آن وجود دارد. اگر می‌خواهید کاری سریع انجام شود از این ابزار استفاده کنید.

 

15.Clarity.FM

آیا به توصیه‌ی متخصصین نیاز دارید؟ وقت خود در جستجوی اینترنتی هدر ندهید. Clarity.FM شمارا به اجتماع متخصصین متصل می‌کند. با توجه به نیاز خود، شما میتوانید از طریق نام یا تخصص جستجو کنید. مکالمه با یک کارآفرین تجربه‌دیده آخرین راه برای پاسخ به احتیاجات شماست. پس هر زمان که  به متخصص احتیاج پیدا کردید، می توانید از این نرم افزار مدیریت و سیستم سازی کسب وکار استفاده کنید.

 

Typeform.16

Typeform خدمت رایگانی ست که با استفاده از آن میتوانید نظرسنجی‌های جالبی ایجاد نمایید. همه‌ی ما از فرم‌های آنلاین برای بازخورد گرفتن از مخاطبان و مشتریان استفاده می‌کنیم. متأسفانه پرسشنامه‌های خسته‌کننده از جانب مخاطبین کنار گذاشته می شود و درک درست بودن مسیر کار را برای شما سخت‌تر می‌سازد. پرسشنامه‌های زیبا، واضح و سازگار با موبایل ابزار Typeform، میتواند در دریافت بازخوردهای مورد نیاز شما کمک کند.

کلام آخر

عموماً کارآفرین‌ها می‌خواهند هرکاری را خودشان انجام داده و مسئول کسب و کار خود باشند. اما گاهی گفتن از عمل کردن آن آسان‌تر هست. درواقع، ما آن‌قدر زمان نداریم تا هرجنبه از کسب و کار را خودمان بر عهده بگیریم. اجازه دهید این ابزارها، نرم افزار سیستم سازی کسب و کار و خدمات در یک سطح پیشرفته و شخصی به ساماندهی امور روزانه شما کمک کنند. زمان خود را با انجام کارهای بیهوده هدر ندهید و با این ابزارهای ساده کارهای خود را کنترل کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ابزارها و نرم افزار های مدیریت کسب و کار به صفحه مشاوره سیستم سازی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: entrepreneur , هیئت تحرریه مدیرنو

کلیدواژه ها: بهترین نرم افزار های مدیریت کسب و کار, نرم افزار های کسب و کار, نرم افزار سیستم سازی کسب و کار, نرم افزار مدیریت کارهای شرکت, نرم افزار های مدیریت پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *