ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

روش های جلب اعتماد مشتری در فروش

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
جلب و حفظ اعتماد مشتری

در این مقاله از مدیرنو؛ به روش‌های جلب و حفظ اعتماد مشتری در فروش می‌پردازیم. بدانید که اولین عامل خرید نکردن مشتریان قیمت نیست بلکه اعتماد است. تحقیقی نشان داد که مشتریان 70 درصد از خریدهای خود را به دلیل عدم اعتماد کنسل می‌کنند. علت آن چیست؟

زیگ زیگلار در ارتباط با جلب اعتماد مشتری می‌گوید: “اگر مردم شما را دوست داشته باشند، به شما گوش می‌دهند، اما اگر به شما اعتماد کنند، با شما تجارت خواهند کرد.” این توصیه عالی و اتفاقاً درست است. یک محصول یا خدمات با کیفیت بالا تنها نیمی از داستان است. اگر بتوانید اعتماد مشتری را با خدمات خود جلب کنید، ممکن است وفاداری آنها را نیز تضمین کنید.

در نظر بگیرید که، فقط 5 درصد افزایش در حفظ مشتری می‌تواند سود شما را تا 95 درصد افزایش دهد، پاداش برای جلب و حفظ اعتماد مشتری بسیار زیاد است.

در این مقاله، نکات کلیدی را در مورد چگونگی جلب اعتماد و اطمینان مشتریانتان در طول سفر مشتری به اشتراک می‌گذاریم.

بنر میان مقاله فروش

جلب اعتماد مشتری چیست ؟

دانستن چگونگی جلب و حفظ اعتماد مشتری در فضای کسب و کار امروزی حیاتی است. پیمودن گامهای بیشتر برای مشتریان، همیشه مطمئن‌ترین راه برای ایجاد اعتماد مصرف‌کننده و ایجاد پایگاه مشتریان وفادار است. شرکت‌هایی که نمی‌توانند در حیطه‌های سخت مورد نیاز برای جلب اعتماد مشتریان قرار بگیرند، پتانسیل خود را محدود می‌کنند.

مصرف کنندگان امروزی به طور فزاینده‌ای در مورد تصمیمات خرید خود زرنگ، انتخابی و بدبین هستند. بر اساس تحقیقات HubSpot، بیش از نیمی از مشتریان (55٪) اکنون کمتر از قبل به شرکت‌ها اعتماد دارند.

اگر بتوانید تجربه مشتری بهتری نسبت به رقبای خود ارائه دهید، برای 93 درصد از مشتریانی که به HubSpot گفته‌اند خریدهای مکرر از شرکت‌هایی انجام می‌دهند که خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهند، جذاب خواهید بود.

نحوه ایجاد اعتماد مشتری

آیا می‌خواهید بدانید چگونه اعتماد و اطمینان مشتری را جلب کنید؟ این 13 روش عملی را دنبال کرده و در مسیر به دست آوردن و حفظ طرفدارانی وفادار خواهید بود.

1. داستان خود را بگویید

بخش مهمی از ساخت برند داستان است. داستان، نحوه نگرش مخاطبان به شما و کشف مبدا و مسیر شما را شکل می‌دهد. اگر بتوانید تاریخچه، تخصص و جوایز برند خود را منتقل کنید، در مسیر توسعه برندی هستید که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به شمابه عنوان کسی که به دلیل رویکرد، ارزش‌ها و اصالتش مورد علاقه است، می‌نگرند.

به این نکته دقت کنید که، وقتی با شخصی احساس صمیمیت می‌کنید، به طور طبیعی به سمت او کشیده می‌شوید؟ در تجارت هم دقیقاً همینطور است.

برند مراقبت از پوست کاملاً طبیعی Burt’s Bees از داستان سرایان چیره دستی هستند. در کمپین BringBackTheBees آنها متعهد شدند به ازای هر محدوده خریداری شده توسط مشتریان، 5000 گل وحشی دوستدار زنبور عسل با انجمن زنبورداران بریتانیا بکارند.

آنها با راه‌اندازی گلفروشی با گل‌های منقرض شده (در کمال تعجب مشتریانشان!)، وضعیت اسفناک زنبورها را برجسته کردند تا این پیام را منتشر کنند که “دنیای بدون زنبورها، دنیای بدون گل است.” با بیش از دو میلیون بازدید از این ویدیو، این ویدئو بیشترین اثرگذاری خود را روی نبض افکار عمومی گذاشت.

اگر بتوانید داستان خود را به این شکل طراحی کنید، ممکن است سرمایه گذاری عاطفی و مالی مشتریان خود را به دست آورید.

2. صادق و شفاف باشید.

برای جلب و حفظ اعتماد مشتری، هیچ راه میانبری وجود ندارد. شما باید اعتماد مشتریان را به دست آورید، اما چطور؟ نقطه شروع عالی این است که در مورد محصولات و آنچه مشتریان بالقوه می‌توانند از شما به عنوان یک شرکت انتظار داشته باشند، شفاف باشید.

ادعاهای اغراق آمیز را فراموش کنید. مشتریان مدرن علاقمند ترفندها و هیاهوها هستند. فقط رک باشید.

برای کمک به اتخاذ تصمیمی آگاهانه تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان، از قیمت‌گذاری واضح تا محدودیت‌ها را در اختیار آنها قرار دهید. هرچه مشتری بیشتر اعتماد کند، احتمال بیشتری دارد که با شما تجارت کند.

صداقت خلع سلاح می‌کند. امتحان کنید و ببینید چه تفاوتی در جلب اعتماد مشتری ایجاد می‌کند.

3. مخاطبان هدف خود را بشناسید.

در سالهای نه چندان دور، تحقیقات بازار به عنوان یک حقه به حساب می‌آمد. اما در عصری که مصرف کنندگان خواهان تجربه شخصی به جای یک رویکردی عمومی هستند، تحقیقات بازار مهم‌تر از همیشه است.

انجام تحقیقات کامل در مورد نیازها، مسائل مشترک و نکات دردناک مشتریان به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌ها و پیام‌های متناسبی را به صورت کاملا شخصی ایجاد کنید.

اگر بتوانید درک عمیقی از نیازهای مشتریان نشان دهید و خدماتی را ارائه دهید که علاوه بر حل مشکلات آنها، ارزش افزوده‌ای نیز ارائه کند، مشتریان شما به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد.

در سال 1950، مجله با سابقه نوجوان آمریکایی Seventeen با ساخت Teena (دریافتش کنید؟!) چیزی را که باید یکی از اولین نمونه‌های «شخصیت خریدار» باشد را توسعه داد. ارائه یک شخصیت خیالی بر اساس داده‌های نظرسنجی و استفاده از آن برای فروش فضای تبلیغاتی.

به‌طوری‌که تینا گفت: «بیش از حد قد بلند، خیلی چاق، خیلی خجالتی» بود، اما از «مجله مورد علاقه‌اش برای نکاتی که در مورد لباس‌هایی که می‌پوشد، غذایی که می‌خورد، رژ لب‌هایی که استفاده می‌کند» آرامش پیدا کرد.

به دلیل این درک عمیق از مخاطبان و ناامنی‌های آنها، مجله Seventeen توانستند مقالاتی بنویسند که مستقیماً با خوانندگان صحبت کند. با توجه به اینکه آنها همچنان قوی هستند، به وضوح برای آنها کار می کند!

با مخاطبان خود آشنا شوید تا به فعالیت‌های فروش و بازاریابی خود تمرکز لیزری بدهید.

4. نظرات مثبت را به اشتراک بگذارید.

کارفرمایان، مالکان و مصرف‌کنندگان چه چیز مشترکی دارند؟ همه آنها برای اینکه بفهمند افرادی که با آنها سر و کار دارند قابل اعتماد هستند یا خیر، به تاییدیه‌ها نیاز دارند.

آخرین باری که بدون بررسی یا توصیه شخصی، رستورانی را رزرو کردید چه زمانی بود؟ توصیه‌های دهان به دهان از اهمیت زیادی برخوردارند.

ما به تجربیات دیگران در مورد ادعاهای یک شرکت اعتماد داریم. بررسی‌های آنلاین می‌تواند به مشتری کمک کند تا یک تصور قوی و فوری از کالاهای یک برند و اعتبار خدمات مشتری آن‌ها ایجاد کند.

طبق تحقیقات، از هر 10 نفر 9 نفر به گفته‌های مشتری در مورد یک کسب و کار بیشتر از گفته‌هایی که خود کسب و کار می‌گوید اعتماد دارند و 95٪ از مردم می‌گویند که نظرات چه مثبت و چه منفی، بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می‌گذارد. واضح است که بررسی‌ها اکنون بخش بزرگی از فرآیندهای تصمیم‌گیری ما هستند.

به طور متوسط، یک مشتری قبل از اعتماد به شرکتی، باید 10 نظر را بخواند. بنابراین با نمایش نظرات مثبت ویرایش نشده به صورت برجسته در وب سایت خود، به اشتراک گذاشتن بازخورد مثبت در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و پاسخ سریع و حرفه‌ای به نظرات مثبت برای ایجاد یک منبع سالم اعتماد، از قدرت توصیه‌ها استفاده کنید.

Google سریع‌ترین سایت نقد و بررسی است و امتیاز رتبه‌بندی محلی بهتر را برای کسب‌وکارهای با امتیاز بالا ارائه می‌دهد. کانال‌های بی‌شمار دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مدارک اجتماعی را که برای متقاعد کردن مشتریان جدید و فعلی به اعتماد به تجارت شما نیاز دارید را جمع‌آوری و منتشر کنید. مدرسه شنا مستقر در بریتانیا Puddle Ducks این کار را به طرز درخشانی در صفحه گواهینامه خود با نقل قول‌های درخشانی از مشتریان خود انجام می‌دهد.

از پرسیدن نظرات و تشویق مشتریان خوشحال برای ابراز نظرشان خجالت نکشید. نظرات آنها نقش زیادی در فرآیند تصمیم‌گیری سایر مشتریان دارند.

5. از توصیفات ویدیویی استفاده کنید.

استفاده از قدرت دهان به دهان می‌تواند شما را یک قدم جلوتر از رقبا قرار دهد. توصیفات ویدیویی رسانه قدرتمندی برای نمایش ارزش محصولات و کیفیت خدمات شما برای جلب و حفظ اعتماد مشتری است.

سفیران برندی که مایلند در مورد تجربیات خود با دیگران صحبت کنند، پیشنهاد بسیار قانع‌کننده‌تر و جذاب‌تری نسبت به زمانی که خودتان بخواهید همان پیام را منتقل کنید، ارائه می‌کنند.

مشتریان به نظرات بی‌طرفانه دیگر مشتریان بیشتر از پیام‌های شرکتی اعتماد دارند، بنابراین یک ویدیوی تاییدیه می‌تواند ابزاری عالی برای ترغیب مشتریان برای خرید در کسب و کار شما باشد.

Wyzowl به عنوان یک شرکت ویدیویی، از توصیفات ویدیویی برای نمایش ارزشی که برای مشتریان خود رقم می‌زنند، استفاده می‌کند. رندی فریش، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Uberflip، تنها یکی از مشتریان راضی ماست که بارها برای استفاده از خدمات ما بازگشته است.

رندی می‌گوید: “من اغلب می‌گویم بهترین راه برای تعیین یک شریک عالی، تمایل شما به همکاری مجدد با آنها است.” ما بارها و بارها این کار را با Wyzowl انجام داده‌ایم و از دیگران نیز می‌خواهم که همین کار را انجام دهند!»

برخورداری از حمایت صادقانه و ارگانیک مشتریانی مانند رندی از برند، روایتی حیاتی برای ایجاد اعتماد به ویژه مشتریان جدید ارائه می‌دهد.

از درخواست ارائه تاییدیه از مشتریان خود نترسید. اگر آنها از خدمات شما راضی بودند، به احتمال زیاد خوشحال خواهند شد که در مورد آن به دیگران هم بگویند.

6. روی ارتباط برقرار کردن متمرکز شوید.

یک صفحه جامع برای «ملاقات با تیم» ایجاد کنید. برای کمک به برقراری ارتباط مشتری با برند و جلب و حفظ اعتماد مشتری، افراد سازمان (پشت صحنه) را به آنها معرفی کنید. اینجاست که می‌توانید همدلی را در مقیاس انسانی با مشتریانتان ایجاد کنید

جلب اعتماد مشتری

Etsy یک جامعه متشکل از سازندگان مستقل است. برای چنین سازمان بزرگ و متفاوتی، تلاش شده تا افراد زیادی که در سایت مجموعه مشغول فعالیت هستند را برجسته کنند.

ارتباط نزدیک برای مشتریان دوست داشتنی است. تا جایی که ممکن است به مشتریان خود تعاملات انسانی معناداری را ارائه کرده تا چنین رابطه‌ای را تقویت کنند.

7. خدمات استثنایی به مشتریان ارائه دهید.

100٪ از تماس‌های ورودی مشتریان سازمان می‌تواند فرصتی برای “واو” سازی (غافلگیری) مشتریان باشد.

کیفیت خدمات به مشتری می‌تواند تأثیر زیاد و عمده‌ای بر جلب اعتماد مشتری و وفاداری داشته باشد. این امر نشان دهنده اهمیت بالای کیفیت استخدام کارکنان واحد پشتیبانی و آموزش آنهاست.

آنها نه تنها به یک چارچوب ثابت برای حل مشکلات رایج مشتریان نیاز دارند، بلکه باید از آزادی عمل لازم برای حل هر مشکل مشتری به صورت فردی برخوردار باشند.

هدف، ارائه یک تجربه کارآمد، حرفه‌ای و جذاب برای مشتریان شما است. اگر آنها احساس کنند که تیم شما فراتر از مرزهای انتظار رفته‌اند، پس به احتمال زیاد خدمات و محصولات شما را به دوستان و خانواده خود نیز توصیه می‌کنند.

شرکت فناوری تناسب اندام Peloton با استاندارد خدمات ارائه شده توسط شرکت شخص ثالثی که دوچرخه‌های ثابت آنها را تحویل می‌داد، مداوما مشکل داشت.

«تحویل به موقع انجام نمی‌شد. روی برند تعصبی نداشتند. در مورد محصول یا نرم افزار به مشتریان آموزش نمی‌دادند.»

شرکت تحویل‌های خود را درون سازمانی کرد و اکنون این شرکت 70 درصد دوچرخه‌های خود را خودش تحویل داده و امتیاز رضایت مشتری 5/5 برای تحویل را کسب کرده است.

وقتی مجموعه خودش در فرآیند تحویل درگیر می‌شود، با نقاط درد مشتری بهتر آشنا شده و خروجی چنین فرآیندی، ارائه خدمات عالی به مشتریان خواهد بود.

اگر برای بهره‌برداری از بازخوردها و اقدام‌ها مشکل دارید، چند راه پیش روی شماست: ایجاد خدمات پس از فروش درون سازمانی، جایی که مشتریان می‌توانند از ویدئوها و محتوا برای کمک به حل مشکلات شما استفاده کنند. یا ممکن است کار را به شرکتهای خدمات مشتری واسپاری کرده و یک تیم پشتیبانی کامل را استخدام کنید.

8. ایجاد شهرت

وارن بافت زمانی گفت: “برای ساخت شهرت 20 سال و برای از بین بردن آن فقط پنج دقیقه زمان لازم است.”

تمام اعتبار فیس بوک یک شبه پس از گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط آنها با مشاوران سیاسی بریتانیا، از بین رفت.

یا پیوندهای ناگسستنی نایک با آلبرتو سالازار مربی ممنوعه دوومیدانی که سال ها پروژه نایک اورگان را مدیریت کرده بود.

سرنوشت این دو شرکت بزرگ نشان می‌دهد که هیچ سازمانی هر چند بزرگ و با سابقه، از رسوایی و تأثیر ناشی از آن بر اعتماد مشتری مصون نیست.

ترفند این است که شهرت ارزشمندی برای انجام درست کارها ایجاد کنید. شامل عرضه محصولات عالی، ارائه خدمات بی عیب به مشتریان و آموزش کارکنان با بالاترین استانداردها است.

خرده فروش لوازم الکترونیکی مصرفی ایالات متحده، Best Buy، نیاز به پرورش نیروی کار با انگیزه را تشخیص داد. آنها روی ابزارهای دیجیتالی برای تیم فروش خود سرمایه گذاری کرده و ماژول‌های آموزشی محصول را معرفی کردند که کارمندان می‌توانستند از طریق پهنای باند پرسرعت در فروشگاه و در یک برنامه آموزشی تعیین شده به آنها دسترسی داشته باشند.

بر اساس نظرسنجی جهانی بینش مصرف‌کننده PwC در سال 2019، کارکنان Best Buy نیز از تخفیف‌هایی بهتر از میانگین صنعت برخوردار می‌شوند تا آنها را تشویق کند تا به سفیران سرسخت برند تبدیل شوند.

تجربه عالی مشتری با کارکنانی با انگیزه و متبحر (آموزش دیده) شروع و با همانها به پایان می‌رسد. اگر نیروی کار شما راضی باشد، به احتمال زیاد مشتریان شما نیز خوشحال خواهند شد.

9. بهترین شیوه‌ها را به اشتراک بگذارید.

چه کسی محصول و صنعت شما را بهتر از هر کسی می‌شناسد؟ قاعدتا شما. به همین دلیل است که می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نکات مفید و بهترین روش‌ها در مورد چگونگی بهره‌گیری از محصولات، امتیازات مهمی را برای جلب و حفظ اعتماد مشتری کسب کنید.

به اشتراک گذاشتن بهترین روش‌ها، لزوماً به مقدار زیادی از زمان یا منابع شما نیاز ندارد، اما در واقع ارزش افزوده زیادی را برای مشتریان شما به ارمغان می‌آورد.

ویدیوی تشریح نحوه استفاده از محصول یک راه عالی برای اشتراک گذاری دانش در مورد یک محصول است.

تحقیقات نشان می‌دهد که 96 درصد از مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات، یک ویدیوی تشریحی محصول را تماشا کرده‌اند، که با گفته 94 درصد از بازاریابان ویدیویی که می‌گویند آن ویدیو به افزایش درک مشتریانشان از محصول کمک کرده، مطابقت دارد.

ایجاد محتوا بر اساس علایق مشتری و همچنین جذب افراد مشابهی که هنوز نام تجاری شما را نشنیده‌اند، باعث می‌شود محتوای خدمات مشتری وسیله‌ای بالقوه برای کشف مشتری جدید باشد.

10. در دسترس باشید.

صفحه تماس با ما یک کسب و کار، نقطه تماس تعامل با مشتریان است. به همین دلیل یکی از پربازدیدترین صفحات در هر وب سایتی است. با این وجود، بسیاری از بیزینس‌ها اهمیت و در نتیجه طراحی و تجربه کاربری صفحه تماس با ما را نادیده می‌گیرند.

جلب اعتماد مشتری

بهبود نرخ تبدیل صفحه تماس با ما می‌تواند برای جلب اعتماد مشتری به کسب و کار شما مفید بوده و ارائه یک تماس انسانی با روند پیگیری مناسب می‌تواند به تبدیل مراجعه کنندگان به خریداران و طرفداران مشتاق کمک کند.

ایده عالی اینست که تا حد امکان راه‌های ارتباطی متعددی را فراهم کنید: شماره تلفن، آدرس ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و قابلیت چت زنده.

بهترین نقطه شروع برای بهینه‌سازی تبدیل مشتریان، یافتن چالشها در نقاط تماس است. کجا آنها را از دست می‌دهید؟ چرا؟ برای بهبود تجربه آنها چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

یک مطالعه عمیق توسط HubSpot نشان داد که عدد مناسب برای تعداد فیلدهای یک فرم سه است، که یک شاخص عالی برای ساده نگه داشتن کارها برای یک تجربه کاربری بدون تنش است.

اگر بتوانید تعامل انسانی را به ارتباطات خود وارد کنید، مشتریان شما را به دلایل درست به یاد خواهند آورد.

11. اثبات اجتماعی

همانطور که بررسی‌های مشتریان نتایج ارزشمندی را برای اعتمادسازی با مشتریان احتمالی در دنیای B2C ارائه می‌دهند، اطلاعات مشتریان اصلی در دنیای B2B نیز چنین هستند.

اگر شرکت شما با برخی از مشتریان معروف کار کرده، در مورد آنها فریاد بزنید! این یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای ایجاد اعتماد مشتری است.

برای اینکه منظورتان را به گوش دیگران برسانید، ایده خوبی است که لوگوی مشتریان قبلی خود را (البته با اجازه آنها) به طور برجسته در وب سایت خود نمایش دهید.

مطالعات موردی مشتری، روشی موثر برای اثبات اجتماعی است و خلاصه‌ای عمیق از اینکه چگونه راه‌حل‌های شما به مشتری کمک می‌کند تا بر یک مشکل غلبه کرده و نتایج مورد نظر را  ارائه می‌دهید.

در مورد موفقیت‌های خود فریاد بزنید تا به مشتریان بالقوه اطمینان دهید که مجموعه مورد اعتمادی هستید.

12. به نظرات مشتریان پاسخ دهید.

بهترین رابطه با مشتری یک خیابان دو طرفه است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلب اعتماد مشتری، گوش دادن است: به بازخوردهای مشتریان توجه کرده و به آنها پاسخ مثبت دهید.

ساختن یک کسب و کار موفق بدون توانمندسازی و پاسخ مثبت به بازخورد مشتریان غیرممکن است.

پیگیری برای اخذ بازخورد، در وهله اول نشان می‌دهد که شما روی تجربه مشتری سرمایه‌گذاری کرده، به منافع آنها اهمیت می‌دهید و مشتاق ارائه بهترین تجربه ممکن هستید.

البته نحوه پاسخ شما به این بازخورد به همان اندازه مهم است. مثبت بودن در مواجهه با انتقادها، کنار گذاشتن “من بی‌عیب”، تلاش برای درک ریشه‌ای موضوعات و رفع آن؟ ارائه پشتیبانی مناسب و توصیه‌های شخصی‌سازی شده، این اطمینان به مشتریان می‌دهد که شنیده می‌شوند.

پیگیری‌ها را برنامه‌ریزی کنید: یک یا دو ماه بعد به مشتریان خود مراجعه کرده و بررسی کنید که مشکل آنها حل شده یا نه. این رویکرد اثری فراتر از آنچه تصور می‌کنید روی قلب و ذهن مخاطب خواهد داشت. چنین پیگیری، عمیقاً نشان‌دهنده تعهد به مراقبت از مشتری بوده و اعتماد، وفاداری و احترام را برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

13. برنامه‌های وفاداری ارائه دهید.

تا اینجا در مورد جلب و حفظ اعتماد مشتری صحبت کردیم، نه لزوما وفاداری. رابطه بین وفاداری و اعتماد رابطه‌ای شبیه مرغ و تخم مرغ است: اعتماد محرک وفاداری است، و وفاداری به توسعه اعتماد کمک می‌کند.

تمرکز شما روی وفاداری چنین پیامی را به مشتریان مخابره می‌کند که: شما فردی هستید که به روابط بلندمدت با مشتریان خود اهمیت می‌دهید.

مطالعات نشان می‌دهد که 65 درصد از فروش یک شرکت از مشتریان فعلی رقم می‌خورد و 75 درصد از مشتریان طرفدار شرکت‌هایی هستند که پاداش ارائه می دهند. در برنامه های وفاداری خود سعی کنید روی حفظ اعتماد مشتری تمرکز کنید تا بتوانید برنده بازی فروش شده و رقبای خود را شکست دهید.

برای مثال، در برخی از برنامه‌های وفاداری هر مشتری به طور خودکار ثبت نام شده و برای هر خرید امتیاز کسب می‌کند. در چنین سیستمی، مشتری هر چه بیشتر خرج کند، سطح پاداش او بیشتر می‌شود.

کلام آخر

اعتماد چسبی است که مشتری را به یک برند پیوند می‌دهد. کسب‌وکارهایی که می‌دانند چگونه اعتماد مشتری را خلق کنند و یک رابطه بلندمدت با آن‌ها ایجاد کنند، احتمالاً از مزایای آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

هیچ میانبر یا رازی برای تقویت اعتماد مشتری وجود ندارد. خیلی ساده است: مشتریان خود را همیشه در اولویت اول خود قرار دهید.

محصولات عالی به آنها بدهید. متناسب با هر مشتری خدماتی شخصی‌سازی شده ارائه کنید. صادق، شفاف و معتبر باشید. و به طور مؤثر و رو در رو ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب می‌توان اعتماد مشتری را جلب کرده و در این مسیر، وفاداری قوی مشتری را نیز ایجاد کرد.

پیروی از این مراحل منطقی، راه حل تبدیل “مشتریان معمولی” به مشتریان “بلندمدت و وفادار” است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منابع: entrepreneur ، wyzowl ، هیئت تحریریه مدیرنو

کلیدواژه‌ها: جلب اعتماد مشتری ، حفظ اعتماد مشتری

۳ پاسخ

  1. جلب اعتماد مشتری در فروش برای مشتریان یه مسئله خیلی مهمه که هنوز بسیاری از فروشندگان به این موضوع واقف نیستن

    1. وقت بخیر .
      در صورت مقایسه فروشندگان حرفه ای با فروشندگان آماتور کاملا این مسئله مشهوده و فروش این دو گروه بسیار از هم متفاوت هست که نشان از این داره که باید اعتماد مشتری در هر فروشی هم از کالا هم از مجموعه ای که داره ازش خرید میشه جلب بشه .

  2. بعضی مشتریان هرکاری فروشنده انجام بده باز خرید رو انجام نمیدن و از دست میرن و واقعا چاره ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *