ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه مشتریان خود را حفظ کنیم؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟ حظ مشتریان کسب و کار

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم خواهیم پرداخت و 5 راهکار حفظ مشتریان کسب و کار را شرح خوهیم داد. کسب‌وکارهای کوچک براساس میزان تمایل آن‌ها به رشد و نظرات مشتریانشان به کار خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر بیشتر از قبل، تجربه مشتری نقش مهمی در حفظ مشتریان کسب‌ و کار ایفا می‌کند. اگر کسب‌ و کار کوچک شما یک فروشگاه کوچک خرده‌ فروشی یا یک مطب پزشکی است، باید مطمئن شوید که مشتریانتان به آنچه که از محصولات و خدمات شما نیازمند اند، دسترسی دارند.

بنر میان مقاله فروش

در این مقاله از مدیرنو؛ به 5 نکته اشاره شده است تا مطمئن شوید تا مشتریان به سوی شما باز خواهند گشت:

راه های حفظ مشتریان کسب و کار

1. از کارکنان خود پشتیبانی کنید.

چه کسی بهتر از کارکنان شما می‌تواند محصولات را بفروشد یا خدمات شما را شرح دهد؟
اطمینان حاصل کنید که تمامی کارکنان به خوبی آموزش دیده‌اند و قادر به  ارائه مزایای کسب‌ و کار شما به تمامی افراد که وارد دفتر می‌شوند، تماس می‌گیرند یا ایمیل می‌فرستند، هستند و می‌دانند چه اطلاعاتی را باید به اشتراک بگذارند و چه زمانی باید آنها از مدیریت برای کسب یک پاسخ صحیح سوال بپرسند. همچنین باید مطمئن شوید که افراد مناسبی را برای برقراری ارتباط با مشتریان قرار داده‌اید چون افرد ناراحت یا خجالتی برای این پست مناسب نیستند. یک مشتری که تجربه منفی با یکی از کارکنان شما داشته است به سرعت می‌تواند آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک گذاشته و به تصویر کسب‌ و کار شما آسیب ‌برساند.

2. نظرسنجی انجام دهید.

تنها راهی که از طریق آن می‌توانید مطمئن شوید مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند، پرسیدن از آنها است. بررسی مشتریان از محصولات/ خدماتی که شما ارائه کرده‌اید و همچنین آنچه که آن‌ها به‌دنبال بدست‌آوردن از کسب‌وکار شما بوده‌اند، می‌تواند به چشم‌انداز برنامه کسب‌وکار و خدمات به مشتریان شما کمک کند.
از مزایای آن، این است که می‌توانید از آن‌ها برای بدست‌ آوردن اطلاعات در مورد کسب‌وکار خود استفاده کنید. از آن‌ها بخواهید تا فرم نظرسنجی را براساس نیازهای خود پر کنند و یک مشوق برای ایجاد انگیزه به آن‌ها ارائه دهید. دانستن آنچه که آن‌ها نیازمند، شما را قادر خواهد ساخت تا برای خدمات ‌دهی بهتر به مشتریان آماده شوید.

3. تخفیفات خاص ارائه دهید.

هم‌زمان با رشد کسب‌وکارتان، شما متوجه می‌شوید که کدام یک از محصولات یا خدمات تقاضای بیشتری دارند. همچنین متوجه خواهید شد که کدام‌ یک از مشتریان بطور مرتب از خدمات یا محصولات کسب و کار شما استفاده می‌کنند. مشتریان وفادار بهترین کسانی هستند که می‌توانند تبلیغات دهان به دهان را برای شما انجام دهند.
ارائه تخفیف بر روی محصولاتی که بطور مرتب استفاده می‌شوند به مستحکم شدن رابطه و حفظ مشتریان شما کمک می کند.

4. برنامه‌هایی برای مشتریان وفادار درنظر بگیرید.

افرادی که بطور مرتب از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند شایسته آن هستند که بطور متفاوتی از دیگر مشتریان با آن‌ها رفتار شود. برای حفظ مشتریان خود، با بهترین طرفداران کسب و کارتان رابطه دوستانه برقرار کنید. از طریق پیشنهاد مواردی که فقط به بهترین مشتریان‌ها قابل ارائه هستند، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید. از مشتری بخواهید تا در انجام تبلیغات به شما کمک کنند. آن‌ها وضعیت خود را با دیگر افرادی که می‌شناسند به اشتراک خواهند گذاشت و علاقمندان به شما را افزایش ‌می دهند. علاقمندان به چنین برنامه هایی را از طریق ارائه پیشنهاد های خرید در مقابل معرفی کسب وکار شما به دوستان یا خانواده ، افزایش دهید.

5. از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

یک راه سریع و آسان برای حفظ مشتریان کسب و کار ارتباط با آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی است. مشتریان می‌توانند تجربیات خود را در عرض چند ثانیه از طریق کلمات، عکس‌ها و فیلم‎‌ها اشتراک بگذارند. بسیار عالی خواهد بود اگر آن‌ها تجربه خوبی داشته باشند امّا بسیار سخت خواهد بود اگر آن‌ها تجربه بدی داشته باشند به دلیل اینکه شما نمی‌توانید نظرات منفی را از رسانه‌های اجتماعی دیگر افراد حذف کنید.

هنگامی‌که با یک نظر منفی مواجه می‌شوید چه کاری باید انجام دهید؟

باید برای حفظ مشتریان کسب و کار خودتان، در این مواقع از مشتری عذرخواهی کنید. یا راه‌حلی ارائه دهید که بتوانید مشتری را برای کسب یک تجربه بهتر به کسب‌وکار خود برگردانید. در برخی از برندها یک مدیر ارشد وظیفه پاسخ‌دهی به نظرات منفی دارد. در نتیجه آن‌ها می‌توانند در مورد اتفاق بصورت آفلاین بحث کنند. (هنگامی‌که موضوع را حل کردید، لازم است تا یک یادداشت به نظرات اضافه کنید تا نشان دهد شما به انتقادات و نظرات منفی توجه می‌کنید).

هنگامی‌که با یک نظر مثبت مواجه می‌شوید چه کاری باید انجام دهید؟

در این مواقع باید برای حفظ مشتریان کسب و کار از آن‌ها تشکر کنید. یک جایزه یا پاداش به آن‌ها ارائه دهید. تبلیغات دهان به دهان از طریق شبکه‌های اجتماعی با ارزش‌ترین روش تبلیغات است. استفاده از این 5 نکته می‌تواند به ساخت تصویر برندتان کمک کند.  هرچه تجربه بهتری برای مشتریان خود فراهم کنید، کسب‌وکار شما رشد بیشتری خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

 

عضویت
Notify of
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
0
عاشق نظراتتان هستیمx