ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

5 نکته مهم بعد از شرکت در دوره های آموزشی

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
نکات شرکت در دوره های آموزشی

در این مقاله از مدیرنو؛ به 5 نکات مهم بعد از شرکت در دوره‌ آموزشی خواهیم پرداخت. شاید تابه‌حال بارها کتاب‌های آموزشی موردعلاقه خود را خوانده‌اید و در دوره‌های آموزشی زیادی شرکت کرده‌اید. ولی بااین‌حال که مطالب بسیار مفیدی را از آنها  فراگرفته‌اید تغییر مورد انتظار در بهبود و کیفیت زندگی شما رخ نداده. در کمال تعجب بااینکه به اطلاعات شما افزوده‌شده ولی کماکان به مسیر قبلی خود ادامه می‌دهید.

با  رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره خواهم کرد می‌توانید به انسانی با توانایی بالا تبدیل‌شده و علاوه بر اجرای نکاتی که فراگرفته‌اید با الگو قرار دادن خود، این نکات را به افرادی که دوستشان دارید انتقال دهید.

همان‌طور که احتمالاً خودتان متوجه شدید خواندن کتاب‌های آموزشی و شرکت در سمینارها و کارگاه‌های آموزشی بدون عمل کردن صرفاً باعث افزایش اطلاعات شما شده. این امر باعث تغییر در مهارت‌ها و زندگی شما نخواهد شد. خلاء بین دانستن و عمل کردن است.

 

5 نکته مهم بعد از شرکت در دوره های آموزشی

نکته اول:

موفقیت به زمان، تلاش و پشتکار نیاز دارد.

هیچ موفقیت پایداری یک شبه به‌دست نیامده، این‌یکی از نکات اساسی است که باعث می‌شود افراد بعد از کمی تمرین و تلاش ناامید شده و تمریناتی که باعث بهبود زندگی خود می‌شود را کنار بگذارند.

پس زمان، تلاش و پشتکار فراموش نشه!

دوره آموزشی

نکته دوم:

اشتراک گذاری دانسته ها

در صورت امکان دانسته‌های خودتان را با فرد دیگری شریک شوید و زمان مشخصی را برای انجام تمرینات مقرر کنید. به برنامه خود کاملاً پایبند باشید و بعد از انجام تمرینات در زمان مقرر باهم در تماس بوده و بازخورد بگیرید. این روش در تشویق شما برای انجام و به‌پایان رساندن تمرینات تأثیر بی‌نظیری دارد.

پس در صورت امکان شریک خوب فراموش نشه!

 

نکته سوم:

جلوگیری از تلنبار اطلاعات

لطفاً وقتی کتابی می‌خوانید یا دوره آموزشی شرکت می‌کنید پیش از آنکه تمرینات را به‌طور کامل انجام ندادید سراغ کتاب و دوره دیگری در آن زمینه نروید، چراکه با انباشت اطلاعات در مغز، مغز دچار سردرگمی و خستگی می‌شود. شاید این نکته مهم‌ترین نکته این مقاله باشد.

پس از مغزت انباری بدون استفاده نساز!

نکته چهارم:

اعتماد به نویسنده یا استاد

وقتی شروع به خواندن کتابی می‌کنید یا در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنید به نویسنده یا استاد اعتماد داشته باشید. اجازه ندهید افکار منفی جلو یادگیری شمارا بگیرند مانند زمزمه‌هایی که میگویند: من قبلاً این را شنیدم، این فایده ندارد و یا خودم می‌دانستم. افکار و نگرش‌های منفی موانع سرسختی در مقابل تغییر هستند.

پس افکار منفی و قضاوت نابجا ممنوع!

پیشنهاد مطالعه :

نکته پنجم:

تکرار تمرینات بعد از دوره‌های آموزشی

همان‌طور که اطلاع دارید تغییر همیشه سخت بوده درنتیجه مغز ما به‌جای تمرین و تکرار موضوعی که در حال فراگرفتن هستیم به‌طرف یادگیری موضوعات جدید می‌رود زیرا این کار به‌مراتب برای مغز آسان‌تر است. حال که این موضوع را دریافتید با رفتار مغز آشنا هستید و باید آگاهانه به تکرار و تکرار و تکرار تمرینات بپردازید و سراغ موضوع دیگری نروید.

 

پس پیگیر باش تا تغییر کنی!

در آخر به شما تضمین خواهم داد با رعایت نکات بالا، بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی ، می‌توانید باعث تغییرات چشم‌گیری در زندگی خود شوید. به اهمال‌کاری همیشگی خود پایان داده و به افراد موفق بپیوندید. چراکه تفاوت افراد موفق با سایرین در عمل کردن آنها به دانسته‌هایشان است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات