ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
جملات تاثیر گذار در مورد کار

در این مقاله از مدیرنو؛ به جملات نامناسب و تاثیر گذار در کار می‌پردازیم. چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟ ارتباطات در کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشتری سؤالی می‌پرسد و پاسخی از جانب کارمند یا مدیر مجموعه دریافت می‌کند. سؤالی که کارمند از رئیسش می‌پرسد یا اینکه نظرش را در مورد موضوعی بیان می‌کند و انتظار پاسخ را دارد. متأسفانه پاسخی که داده می‌شود ممکن است مناسب و قانع‌کننده نباشد.

بنر میان مقاله فروش

جملات نامناسب در مورد کار

چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟

گاهی به‌کار بردن عبارات منفی منجر می‌شود که مشتری انگیزه‌اش را برای خرید از دست بدهد یا حتی دیگر به فروشگاه شما مراجعه نکند. اگر به کارمندتان جواب منفی بدهید یا اگر هیچ جوابی به او ندهید، ممکن است منجر به بی‌انگیزه شدن آن‌ها شود.

یک عبارت منفی ساکت کردن مشتری یا کارمند است، اما با یک تغییر کوچک در کلمات می‌توانید عبارت را تبدیل به جمله‌ای مثبت کنید. وقتی از جملات و عبارات صحیح استفاده کنید مشتریان به خرید راغب می‌شوند، وفاداری‌شان به کسب و کارتان بیشتر می‌شود و به سفیرانی برای کسب و کارتان تبدیل خواهند شد. همچنین وقتی کلمات هوشمندانه انتخاب شوند، کارمندان تعهد به کارشان بالا می‌رود و خود را جزئی از یک سازمان موفق و در حال رشد خواهند دانست.

جملات انگیزاننده غالباً بدون تمرین ایجاد نمی‌شوند. نقطه شروع این است که نگرش مثبتی داشته باشید. برای ایجاد روابط مستحکم، بعضی عبارات هرگز نباید در واژگانتان وجود داشته باشند. اطمینان پیدا کنید که فرهنگ لغت تجاری‌تان عبارات زیر را نداشته باشد:

1- “ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم”

این‌یکی از جملات کاملاً منفی و نامناسب در کار است. بهتر است این جمله را تغییر دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. بهتر است بگویید: ” بررسی می‌کنیم و اگر امکان داشت کار شمارا انجام می‌دهیم “.

 

2- استفاده از جملات تاثیر گذار منفی “بعداً انجام می‌دهیم”

این جمله یکی دیگر از جملات نامناسب تاثیر گذار در کار است. به تعویق انداختن کارها در کسب و کار روش خوبی نیست. فقط تأخیر بی‌مورد است. مشتریان راضی و کارمندان وفادار تمایلی به انتظار کشیدن ندارند. می‌خواهند سریع‌تر به امورشان رسیدگی شود.

بهتر است این جمله را به‌کار ببرید “هر چه سریع‌تر انجامش می‌دهیم “.

 

3- استفاده از جملات تاثیر گذار منفی “خیلی اهمیت ندارد”

نیازها و خواسته‌های مشتریان و کارمندان برایشان اهمیت زیادی دارد! مهم‌ترین مشتری یا کارکنانی یک کسب کار آنهایی هستند که در حال حاضر وجود دارند.

بهتر است از این عبارت استفاده کنید:” من کاملاً متوجه اهمیت این موضوع می‌شوم ”

 

4- “چرا این‌قدر سؤال می‌پرسید؟”

درست است که گاهاً بعضی افراد سؤالات زیادی می‌پرسند اما این نکته را در نظر بگیرید که آن‌ها به پاسخ نیاز دارند. اگر آن‌ها سؤالی می‌پرسند، این‌که جوابی بگیرند برایشان اهمیت دارد. این جملات منفی تاثیر گذار روند کار شما و ارتباط با مشتری را به هم میزند.

به‌جای این جمله بگویید ” خوشحال می‌شوم که بتوانم به سؤالات شما پاسخ دهم”.

استفاده از جملات مثبت یا منفی تاثیر زیادی در ارتباطات دارد. درصورتی‌که از عبارات منفی استفاده کنید، مطمئن باشید که مشتریانتان به سمت رقبا رفته و کارمندانتان هم به دنبال شغل دیگری می‌گردند. اما ارتباطات مثبت باعث جذب مشتری و وفاداری کارمندان خواهد شد. تغییری کوچک در نحوه ارتباطتان، تاثیری شگفت بر موفقیت کارتان دارد.

پیشنهاد مطالعه :

همین حالا جملات منفی و عبارات نامناسب تاثیر گذار که در کار استفاده می‌کنید را لیست کرده و آنها را از دایره لغاتتان حذف کنید. استفاده از جملات تاثیر گذار مثبت در کار نیاز به تمرین و تکرار دارند و وقتی به استفاده از آن‌ها عادت کنید، تغییری بارز در رفتار مشتریان و کارمندانتان خواهید دید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

منبع: allbusiness

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *