ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه یک برند شخصی بسازیم

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه یک برند شخصی موفق بسازیم

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه چگونه برند شخصی خود را بسازید و برند شخصی موفق داشته باشید خواهیم پرداخت. اکثر مردم فکر می‌کنند که می‌دانند برند شخصی چیست اما نمی‌دانند که چگونه می‌توانند برند شخصی خود را داشته باشند. ما اصولاً برند شخصی را با کارآفرینان پیوند می‌دهیم و فرض می‌کنیم که برند برای شرکت‌ها و میلیونرها است. امّا این طرز تفکر درست نیست. برند شخصی فقط برای شرکت‌ها و کارآفرینان به‌کار نمی‌رود بلکه برای هرکسی که به دنبال ترفیع و ارتقاست، کاربرد دارد.

به عبارت ساده، برند شخصی یک حضور آنلاین استراتژیک است. ایجاد برند شخصی در سنین جوانی و گسترش دادن آن در طول زمان، سرمایه‌گذاری خردمندانه‌ای است که شما می‌توانید انجام دهید. برند شخصی چشم‌انداز شغلی را گسترش داده، جایگاهتان را در شرکتی که کار می‌کنید بهبود بخشیده و از شما فردی تأثیرگذار در صنعت خودتان می‌سازد که بسیار با ارزش است.

 

چگونه یک برند شخصی بسازیم

می‌خواهید بدانید چگونه یک برند شخصی بسازیم؟ در ادامه باهم نکاتی برای ایجاد برند شخصی را مرور می‌کنیم:

1- یک وب‌سایت شخصی و مدرن برای خلق برند شخصی بسازید.

بهترین راه برای نشان خودتان در میان دیگر افراد، ایجاد یک وب‌سایت شخصی و مدرن است. داشتن وب‌سایت اولین قدم در ایجاد برند شخصی است. امّا تنها داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. مهم نیست که بقیه افراد چه می‌گویند، قیافه و ظاهر موضوع مهمی برای مشتریان و کارفرمایان است همان‌طور که شما باید لباس تأثیرگذاری برای مصاحبه بپوشید، باید ظاهر و گرافیک وب سایتتان هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

آمارها نشان می‌دهند که 55% از بازدیدکنندگان کمتر از 15 ثانیه زمان برای وب‌سایت شما صرف می‌کنند. اولین قدم برای ایجاد یک وب‌سایت این است که بدانید کدام‌یک از سرویس دهنده‌های وب را بیشتر دوست دارید (به‌عنوان‌مثال: WordPress, SquareSpace, Weebly و…). سپس وب‌سایت خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

پیشنهاد مطالعه :

2- پروفایل لینکدین خود را در راستای برند شخصی خود جذاب‌تر کنید.

بعد از ایجاد یک وب‌سایت مناسب و معقول، نمی‌توانید تنها به ترافیک عادی برای بازدید اکتفا کنید. به همین جهت باید سایت خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال یک شغل خوب هستید، باید توسط کارفرمایان دیده شوید. 94% از کارفرمایان عضو لینکدین هستند اما فقط 36% از کارجویان در لینکدین فعال هستند. اختلاف زیادی میان عرضه و تقاضا وجود دارد که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پروفایل ایجاد کرده، سابقه کاری خود را در آن درج کنید و به وب‌سایت خود لینک دهید. بعد از انجام این مراحل باید مرتب پروفایل خود را به‌روز کرده و پست‌های وب سایتان را ارسال کنید تا به بیشترین بازدید از سوی کارفرمایان دست‌یابید.

همچنین باید:

  • از مزایای تصویر پس زمینه برای نشان دادن موفقیت‌ها و دستاوردهای خود بهره بگیرید.
  • یک عکس حرفه‌ای و مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید.
  • از واژگان مناسب استفاده کنید و از به کار بردن کلمات غیررسمی پرهیز کنید.
  • در پروفایل خود فقط به نکات اصلی اشاره‌کنید و زیاده‌گویی نکنید.
  • تجربیات خود را در یک لیست قرار دهید و به موفقیت‌های خود تأکید کنید نه به عملکردها.
  • فقط به عنوان کردن مدارک خود اکتفا نکنید، درباره عملکرد خود در دوران دانشگاه توضیحاتی درج کنید.
  • سعی کنید با کارفرمایان و صنایع مرتبط با کار خود ارتباط برقرار کنید.
  • گروه‌ها و شرکت‌های مرتبط با صنعت خود را دنبال کنید.

درنهایت، شروع به اشتراک‌گذاری مطالب جدید و هیجان‌انگیز در مورد صنعت کاری خود نمایید. زمانی که به یکسری از ارتباطات دست‌یافتید و اعتماد به نفس لازم را به‌دست آوردید، وبلاگ نویسی را در لینکدین آغاز کنید. این کار دومین مرحله در ایجاد برند شخصی است.

 

3- اگر می‌توانید برای یک استارت آپ کارکنید.

حال که یک پروفایل در لینکدین دارید، درخواست کار ارسال کنید. به‌جای ارسال رزومه برای یک شغل، سعی کنید اطلاعاتی در مورد کارفرما و مدیر استخدام آن شرکت به‌دست آورده و به‌طور مستقیم از طریق لینکدین برای آن‌ها پیام بفرستید تا شانس خود را افزایش دهید.

چند توصیه: هرگز برای استخدام شدن در شغل‌های غیرتخصصی یا سطح پایین شرکت‌های بزرگ اقدام نکنید، به‌جای آن برای یک استارت آپ کارکنید. حقوق کمتری خواهید گرفت امّا در عوض به شما، برای نقش‌های به‌مراتب بالاتری اعتماد خواهد شد.

موفقیت‌هایتان بخشی از برند شخصی شما هستند.

دستاورد شما می‌تواند کسب درآمد بالا برای یک شغل با نقش کمتر یا کسب درآمد پایین‌تر اما کار کردن برای یک کسب و کار با رشد بالا و موفق باشد.

همچنین ازآنجاکه استارت آپ‌ها به شما حقوق زیادی پرداخت نخواهند کرد، به همین دلیل می‌توانید همزمان با یک استارت آپ دیگر نیز همکاری داشته باشید. زمانی‌که برای خودتان کار می‌کنید، بیشتر خواهید آموخت و جذابیت بیشتری برای کارفرمایان خواهید داشت.

توصیه نهایی:

سعی کنید برای شرکت‌هایی که کار می‌کنید وبلاگ‌نویسی کنید. این کار عملاً در شرکت‌های بزرگ غیرممکن است اما در استارتاپ ها می‌توانید این کار را انجام دهید. با این کار شما مطالب بیشتری خواهید داشت که در لینکدین خود به اشتراک بگذارید.

 

4- برندی ایجاد کنید تا با شما باقی بماند.

به یاد داشته باشید شما در حال ایجاد برند شخصی خود هستید، چون آینده نامعلوم است. تغییر شغل در نسل جدید به دلیل رکود اقتصادی بسیار طبیعی و نرمال است و شما احتمالاً حداقل چهار بار تغییر شغل تا سن 30 سالگی تجربه خواهید کرد (دو برابر بیشتر از والدین خود).

کافی نیست تا فقط به‌آرامی در یک شرکت شهرت ایجاد کنید، به امید اینکه ارتقا بگیرید یا حقوق بالاتری دریافت کنید. چه اتفاقی می‌افتد زمانی که شغل خود را از دست بدهید یا شرکت را ترک کنید؟ مانند این است که سخت کارکردید برای تحقق چیزی که هرگز اتفاق نیفتاده! شما درباره موفقیت‌هایتان می‌دانید اما دیگران چیزی نمی‌دانند.

درنتیجه هرگز به یک مورد برای دستیابی به موفقیت تکیه نکنید (اصطلاحاً: هرگز تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید). باید هر چه زودتر برند شخصی خود را بسازید. برند همانند قایق نجاتی ست که در شرایط متلاطم کسب‌وکار و زندگی شناورتان نگه‌داشته و از شما یک کاندیدای جذاب برای دیگران در تمام طول عمرتان خواهد ساخت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره برندینگ و مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

منبع: entrepreneur