ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

مهم ترین مشکلات و چالش های شراکت در کار با دوستان

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
شراکت در کسب و کار با دوست و دوستان وچالش های راه اندازی کسب و کار با دوستان

در این مقاله از مدیرنو ؛ به مشکلات و چالش های شراکت در کار با دوستان می‌پردازیم. شروع شراکت با دوست در یک کسب و کار می‌تواند بسیار ارزشمند بوده و درعین‌حال چالش خاص خود را داشته باشد. شما به افراد و شرکایی نیاز دارید که باعث پیشرفت شما شوند و حتی در مواقعی نگرانتان کنند. افرادی که باهوش بوده و این احساس را به شما القا کنند که باید فراتر از محدودیت‌ها و توانایی‌های خود تلاش کنید تا نسبت به رقبا قوی‌تر ظاهر شوید. اگر آن‌ها اطلاعات و دانشی فراتر از شما داشته باشند، موجب قدرتمندی و رشد تیم شما خواهند شد.

حال اگر شما با چنین افرادی دوست هستید، بسیار خوش شانسید! اما هرگز فکر نکنید که در شراکت با دوست همه‌چیز به‌آسانی و بدون مشکل پیش خواهد رفت. نکاتی که در این مقاله آورده‌ایم به شما کمک می‌کنند که از بروز برخی مشکلات بدیهی و پیش و پا افتاده در شراکت با دوستان در کار جلوگیری کنید:

بنر میان مقاله منابع انسانی

چالش ها و مشکلات شراکت با دوستان در کار

1. وظایف هر یک از اعضا را مشخص کنید

وظایف خود را مشخص کنید و آن را به خوبی و با سرعت مناسب انجام دهید. هنگامی‌که با دوستانتان کسب و کاری را اداره می‌کنید، انجام کارها با همکاری همه اعضاء بسیار طبیعی به نظر می‌رسد اما این روش ممکن است گاهاً کارایی نداشته باشد.

بهتر هست که بخش‌های مختلف کسب و کار به هر یک از اعضای گروه اختصاص پیدا کند.

اگر بتوانید تقسیم کار و ت را به‌درستی انجام دهید و شرح وظایف هر فرد را مشخص کنید، به این معنی است که کلیه‌ی اعضای تیم و من‌جمله خود شما، با نقاط قوت و ضعف یکدیگر آشنایید و از این اطلاعات برای مشخص کردن مسئولیت‌ها و وظایف هر فرد استفاده می‌کنید. بعدازاین مرحله به‌راحتی می‌توانید مدیریت امور را به‌دست بگیرید و از همکارانتان بخواهید وظایفشان را انجام دهند.

 

2. بحث‌ها و مذاکرات مهم را زودتر انجام دهید

در یک شرکت تنها یک مدیرعامل، یک مدیر تولید، یک مدیر فروش و … وجود دارد.

یک بار دیگر تذکر می‌دهم که دانستن نقاط قوت و ضعف تیم در شراکت با دوستان بسیار کلیدی است. علاوه بر این شما نباید از انجام بحث‌های صریح در مورد موضوعات حساس مانند حقوق، پست و شرح وظایف واهمه داشته باشید. هرچقدر که صحبت در مورد این مسائل را به تأخیر بیندازید چالش برانگیزتر و ناراحت کننده تر می‌شوند.

 

3. کسب و کار همیشه همراه با دموکراسی نیست

در کودکی به ما یاد داده می‌شود که با دوستانمان سازش کنیم و با آنها همفکری و همکاری داشته باشیم، همچنین می‌آموزیم که دموکراسی منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین روش حکومت است. اما کسب و کار مانند یک کلاس مهدکودک یا یک کشور نیست و عدالت یکی از اولویت‌های موسسان اولیه یک شرکت به‌حساب نمی‌آید. در هنگام شروع کسب و کار، آن‌چنان زمانی که همه‌چیز را در یک کمیته و با در نظر گرفتن دیدگاه دیگران انجام داد وجود نداشته و صادقانه بگویم در برخی کارها نیازی به بحث و تبادل‌نظر نیست.

شما باید همیشه کنترل را در دست داشته و کارها را پیش ببرید.

اینکه بخواهید برای همه‌چیز رأی گیری کنید راحت‌تر و بی‌دردسرتر است، اما درنهایت باعث اتلاف وقت می‌شود و آن‌قدر گرفتار کاغذبازی و بوروکراسی می‌شوید که شرکت شما به‌جایی نمی‌رسد.

 

4. دیدگاه‌های جدید را در نظر بگیرید

شما احتمالاً نقاط مشترک زیادی با دوستانتان دارید. خاطرات، شخصیت، و تجربه‌های مشابه در زندگی می‌تواند تشکیل‌دهنده‌ی ستون‌های محکمی در دوستی با دیگران باشد، اما از نقطه‌نظر تجاری می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی نیز شود.

اگر شما نقطه‌ضعفی داشته باشید این احتمال وجود دارد که دوست شما هم در همان قسمت دچار مشکل باشند، پس مطمئن شوید کسانی که اوایل کار استخدام می‌کنید قادر باشند ایده‌های جدیدی را برای کسب و کار شما ارائه دهند.

 

5. به افراد تیم خود توجه کنید

هنگام شراکت در کسب و کار با دوست یا دوستان خود، زندگی اجتماعی شما می‌تواند منجر به نوآوری و خلاقیت در کارتان شود. بخش عمده‌ای از ایده‌های شما خارج از دفتر کارتان شکل می‌گیرد، حال چه در تعطیلات آخر هفته، یا سر میز شام و یا حتی زمانی که به گردش رفته‌اید.

این سرمایه واقعی تیم شما است و کمک زیادی به شما می‌کند، اما باید مراقب باشید و اعضای جدیدتر را که جزو دوستان قدیمی شما محسوب نمی‌شوند، از این گردهمایی‌ها حذف کنید، چون باعث کاهش کارایی شما می‌شوند.

نکته پایانی

شراکت در کسب و کار با دوستان بسیار ارزشمند است. اینکه بتوانید کسب و کاری را به وجود آورده و آن را رشد دهید تجربه فوق‌العاده‌ای است و حتی بهتر از آن اینکه، این کار را در کنار افرادی انجام می‌دهید که واقعاً آنها را دوست داشته و برایشان اهمیت قائل هستید.

این کار ساده‌ای نیست، و گاهی اوقات یک دوست به‌عنوان نقطه قوت شما تبدیل به نقطه‌ضعف شما به‌عنوان یک تاجر می‌شود، اما اگر همه اینها را از قبل در نظر گرفته و هوشمندانه برنامه ریزی کنید به‌احتمال بسیار زیاد موفق خواهید شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: entrepreneur

کلیدواژه ها: شراکت با دوست , شراکت با دوستان , مشکلات شراکت با دوست , مشکلات شراکت با دوستان , شراکت در کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *